Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik wil de netwerkkaart van mijn huidige machien graag overzetten naar een nieuwe (die nog moet komen). Het betreft een 3COM kaart (niks mis mee) en bovendien hou ik in dat geval mijn MAC adres.... Maar........: 1) Is dit (PCI) kaartje sowieso nog bruikbaar in een nieuwe PC? 2) Hoe kom ik erachter welke driver(s) ik "straks" moet downloaden bij 3COM voor dat nieuwe (XP Pro) machien......? Onder "Apparaatbeheer" krijg ik op dit moment: 3COM EtherLink 10/100 PCI For Complete PC Management NIC (3C905C-TX)
Link naar reactie
Middels de code (3C905C-TX) ben ik wat verder gekomen en op een downloadpagina ( http://www.3com.com/products/en_US/result.jsp?selected=5&sort=effdt&sku=3C905C-TX-M&order=desc ) van 3COM terecht gekomen. Maar 't is me niet duidelijk of ik nu file "3c905c_4_41.exe" moet hebben, of file "3c90x1.exe"........ (Mijn IT Engels is niet optimaal.....).
Link naar reactie
[quote:b721e3bb20="lion"]Ik wil de netwerkkaart van mijn huidige machien graag overzetten naar een nieuwe (die nog moet komen). Het betreft een 3COM kaart (..) Is dit (PCI) kaartje sowieso nog bruikbaar in een nieuwe PC? [/quote:b721e3bb20] Zolang het nieuwe moederbord vrije PCI sloten beschikbaar heeft, is deze gewoon nog bruikbaar. [quote:b721e3bb20="lion"] Hoe kom ik erachter welke driver(s) ik "straks" moet downloaden bij 3COM voor dat nieuwe (XP Pro) machien? (..) Middels de code (3C905C-TX) ben ik wat verder gekomen en op een downloadpagina [/quote:b721e3bb20]De 3c90x1.exe. Ik heb dezelfde 3com netwerkkaart in twee van mijn pc's. En ik gebruik overigens de netwerkkaart drivers van Windows XP zelf.
Link naar reactie
Dank voor de vlotte reactie! Ik kwam er zojuist achter dat deze file nog in mijn bezit is (blijkbaar op mijn huidige machien ook ooit gebruikt), maar ik kan me absoluut niet meer herinneren hoe je die boel installeert. Weet jij toevallig ook nog of die .exe niet alleen een "uitpakker", maar ook een "installer" is? In het eerste geval weet ik niet welke file ik hebben moet om te installeren (ik zie o.a. een "oemsetup.inf" op mijn huidige systeem...), in het tweede hoop ik dat er een duidelijk install. menu'tje zal ontstaan.......
Link naar reactie
[quote:ffe00d1157="lion"]Weet jij toevallig ook nog of die .exe niet alleen een "uitpakker", maar ook een "installer" is?[/quote:ffe00d1157] Die 3c90x1.exe pakt zich alleen uit. De uitgepakte bestanden zou je naar een diskette of usb-stick kunnen kopieren. Deze netwerk drivers kunnen dan gewoon via Apparaatbeheer worden geïnstalleerd.
Link naar reactie
Hoe ik het heb gedaan destijds.... Ik weet 't echt niet meer, maar ik heb destijds alles vanaf HD gedaan, dus geen diskette(s) of memstick gebruikt.... De uitgepakte bestanden heb ik op mijn huidige systeem teruggevonden onder "Program Files"........ Maar hoe ik die install. gestart heb.......? Geen idee! Er staat een "preinstl.exe" bij die uitgepakte files, maar of dat de installer is.....??? In de readme file staat ook niet echt een "handleiding".......
Link naar reactie
Hoi Jim, Ik heb me ooit eens laten influisteren dat de door de fabrikant ontwikkelde drivers per definitie beter en betrouwbaarder zijn dan de standaarddriver(s) van Windows.... Ik kan me er iets bij voorstellen, bovendien is het in diverse gevallen zo dat de fabrieksdrivers meer functionaliteit bieden dan een standaard geval. Uiteraard denk ik hierbij aan printers, scanners e.d. Maar......., hoe kom ik nou aan de weet hoe ik die 3COM software aan het installeren krijg......?
Link naar reactie
Ja, maar dan komen we bij punt 5) ---quote--- The properties window of your network card opens. Under Device status, make sure it reads "This device is working properly." If the device is not working properly, you may need to update your device drivers. If the Device status reads "This device is working properly", and you have updated the drivers, yet the network card still does not work even though it is configured properly, then there is a possibility that your network card may be physically damaged or not working. In this case, we recommend taking your computer to a local repair shop and having them troubleshoot the problem. ---end quote--- Maar ondanks dat het "device is working properly" kan ik ...tig andere redenen hebben om andere drivers te gebruiken....... Toch....? Het enige waarmee ik me nu geconfronteerd zie, is dat ik niet weet welke fiel een installatie start, c.q. waarheen ik moet verwijzen in Control Panel. Er staat b.v. een "preinstl.exe" bij, maar ik heb geen idee of dat 'm is.....
Link naar reactie
[b:420c1f6f77]lion schreef:[/b:420c1f6f77][quote:420c1f6f77]Ik heb me ooit eens laten influisteren dat de door de fabrikant ontwikkelde drivers per definitie beter en betrouwbaarder zijn dan de standaarddriver(s) van Windows.... [/quote:420c1f6f77][b:420c1f6f77]en:[/b:420c1f6f77][quote:420c1f6f77]Maar ondanks dat het "device is working properly" kan ik ...tig andere redenen hebben om andere drivers te gebruiken....... Toch....? [/quote:420c1f6f77]In het geval van scanners, printers en dat soort dingen is dat, zoals je zelf al opmerkte, inderdaad vaak het geval maar een netwerkkaart moet maar één ding doen: netwerkverkeer doorgeven en daar is weinig (zeg maar niets) aan toe te voegen. Bovendien zijn er weliswaar tientallen merken netwerkkaarten maar slechts enkele merken chips. Conexant, Realtek, Intel, dat dekt 95% van de markt af. En iedere kaartproducent levert gewoon de standaard drivers voor de gebruikte chip mee, hoogstens is het installatieschermpje voorzien van de merknaam. En die standaarddrivers heeft XP ook. Nogmaals en met alle respect, volgens mij ben je op zoek naar een oplossing voor een niet bestaand probleem. Gr, Jim
Link naar reactie
Jim, Ik snap wat je bedoelt, en uiteindelijk moet ik (natuurlijk) toegeven dat je gelijk hebt. Maar.....: het zit echter nou eenmaal in mijn aard dat ik stevig baal als ik niet weet hoe ik iets voor elkaar moet krijgen, zoals in dit 3COM verhaal...... Al zou ik er niets mee doen; toch wil ik weten hoe ik 't aan moet pakken...... Off Topic: Het laden van onderdelen van deze website is vandaag geen "fun"; het lijkt wel of stroop ingesmeerd is. Met andere totaal geen probleem en met deze anders ook niet, maar vandaag is 't een ramp.....!
Link naar reactie
[quote:2cd871144d="lion"] Maar ondanks dat het "device is working properly" kan ik ...tig andere redenen hebben om andere drivers te gebruiken....... Toch....? [/quote:2cd871144d] Of je de drivers gebruikt van de Windows XP CD of die van 3Com, is een vrije keus. Welke van de twee beter is, kan ik je niet vertellen. Deze afbeelding toont de netwerk drivers van de Windows XP CD [URL=http://img349.imageshack.us/my.php?image=3comxpdrivers6hr.jpg][img:2cd871144d]http://img349.imageshack.us/img349/9500/3comxpdrivers6hr.th.jpg[/img:2cd871144d][/URL]. De andere afbeelding toont de drivers gedownload bij 3Com. [URL=http://img62.imageshack.us/my.php?image=3comxp3comdrivers0cs.jpg][img:2cd871144d]http://img62.imageshack.us/img62/8884/3comxp3comdrivers0cs.th.jpg[/img:2cd871144d][/URL]
Link naar reactie
Ik wordt knots van dat trage laden van die pagina's! Wat is er toch aan de hand bij C!T.....? Maar, om bij de topic te blijven: de datum van de 3COM driver is tevens recenter dan die van M$. Dat zegt uiteraard ook niet alles, maar toch.... In de tussentijd weet ik helaas nog steeds niet hoe ik dat ding aan het installeren zou moeten krijgen........ :cry:
Link naar reactie
[quote:96417c4342="lion"] In de tussentijd weet ik helaas nog steeds niet hoe ik dat ding aan het installeren zou moeten krijgen.[/quote:96417c4342] Maar wat was er nog niet duidelijk bij punt 5? Nadat je Update driver hebt geselecteerd, verschijnt het dialoog waarin je kunt kiezen tussen automatisch installeren, en een lokatie van de drivers opgeven. Kies je die laatste, dan kun je in het volgende dialoog de map opgeven waar je die drivers had uitgepakt. Zodat het installeren kan beginnen.
Link naar reactie
Die 3COM driver nieuwer dan de XP driver? Nou ik heb dat OEMSETUP.INF bestand eens doorgekeken en daar wordt getest op WinNT 3.51 en WinNT4.00, dus dat nieuwe valt wel mee lijkt me. Maar gezien jouw laatste hartekreet:[quote:6200e7cf4b]In de tussentijd weet ik helaas nog steeds niet hoe ik dat ding aan het installeren zou moeten krijgen........ [/quote:6200e7cf4b][url=http://support.3com.com/infodeli/tools/nic/3c90x/ethercd/dutch/usrguid.pdf]HIER[/url] vind je een Nederlandse handleiding in PDF formaat. Gr, Jim
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...