Ga naar inhoud

sata schijf installen lukt niet helemaal


Aanbevolen berichten

ik heb net een nieuwe 250gb maxtor diamondmax 10 sata schijf gekocht en ingebouwd. ik had al een 80gb ide schijf en die gaat er zodra ik alles gekopieerd heb ook uit. het probleem is dat ik die sata schijf niet geinstalleerd krijg. toen ik me pc opstartte kreeg ik een msg dat ik via f10 naar de raid config kon maar dit wil en kan ik niet (1 sata schijf) toen kwam ik in windows die nieuwe hardware gedetect had en nu staat er ook een icoontje van hardware veilig verwijderen waar die hdd bij staat. ik heb verder nix anders bij de schijf gehad toen ik em kocht, alleen de schijf zelf. dus ik ging ff kijken op de site van maxtor daar stond iets van maxblast software. heb ik geinstalleerd en als ik dan set up your hdd doe dan zegtie opeens dat ik maar 1 schijf heb en dat daar windows (xp pro sp2) op staat en datie daar nix mee kan doen. ik had ook iets gelezen van sata drivers installeren maar dat begrijp ik ook niet helemaal hoe dat moet. ik heb wel een cd van me mobo (gigabyte k8n-sli) waar sata drivers op zouden moeten staan maar als ik die in me pc doe dan zie ik ze niet staan. weet iemand mss hoe ik die schijf kan installeren? bvd
Link naar reactie
bij f10 kan ik alleen raid mode selecteren: mirrorring, striping, stripe mirroring, spanning. verder staat er geen jbod. ik heb ook nog geen drivers geinstalleerd en ik weet ook niet hoe ik dat moet doen. [i:b9180cf9c3]EDIT:[/i:b9180cf9c3] nadat ik in de bios alles waar raid bij stond heb gedisabled, doetie het
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...