Ga naar inhoud

Medion tekentablet + XP + dualhead


Aanbevolen berichten

Ik heb op een van mijn machines een Matrox dualhead en twee schermen . Met een muis laat pHotoshop zich kamerbreed bekoetelen, met de Medion tekentablet gaat het mis . De Medionsoftware (voor XP) draait op slechts één scherm en de pen-cursor springt daar dan als een dolle kikker heen en weer. Instellingen veranderen helpt niets, dus ik vrees dat er een conflikt is met de twee schermen, dus Medionsoftware weg . XP heeft eigen tekentabletsoftware voor twee schermen, die werkt van muur tot muur, maar dan is de pen hypergevoelig en dus ook niet te gebruiken . Ik weet niet waar ik die (XP) software moet zoeken om de gevoeligheid in te stellen, als dat al kan . Aanpassen van de mouseware helpt ook niet, het Tablet valt onder 'human interfaces' . Op mijn andere machine werkt het Medionding gewoon goed, dus daar ligt het niet aan . Wat nu te doen ?
Link naar reactie
IK ben niet tegen Medion (ik heb er zelf een laptop van) maar ik verwacht dat de driver van Medion niet zo ver gaat dat dit soort opties mogelijk zijn, laat staan goed werken. Het is dan ook niet het duurste merk... Ik werk zelf met Wacom en weet uit ervaring dat dit tablet (zelfs op A6 formaat) erg goed werkt icm een dualhead opstelling. Nadeel is wel dat een Wacom tablet (graphire) niet het goedkoopste is. Maar maak je geen zorgen, door het weglaten van de batterijen (Wacom voordeel!!) heb je dit verschil in twee jaar weer terug verdient ;) Groeten JP
Link naar reactie
Ik denk (sinds lange tijd) weer een keer mee met iemand die een probleem heeft... Krijg ik dit mailtje.. [i:7ed6b96986] Beste 'Oude Rot' , In een Medion gaan geen batterijen . Dus zo rot ben je ook weer niet . Mooie werkplek . Zonder dual head, helaas ....... vrgr joep [/i:7ed6b96986] Om te beginnen, oude rot is een term die ik (helaas) niet zelf heb uitgekozen. Neemt niet weg dat ik er wel een ben :p Verder, voorheen was Wacom het merk voor de batterij-looze oplossing. Ik loop niet te verkondigen dat dit het enige merk is die dit doet. Ik had alleen niet verwacht dat medion ook al zo ver zou zijn.. Dan nog, blijft het een "Wacom voordeel" En, zucht... Ik heb met drie Dualhead systemen ervaring. Gelukkig heb ik het omslachtige 2x 19" systeem kunnen omruilen voor een 23" apple display en een 2xG5 systeem. Wie zegt daar nou nee tegen.. Thuis werk ik inmiddels met een Imac G5 20 inch. (Jp is apple nerd ;) ) En ook al kan ik je mailtje op 3 punten corrigeren en zit ik er 5 keer naast in een antwoord naar jou toe. Heb dan a.u.b het fatsoen om op het forum een tegenwoord te zetten. En ik heb nou niet bepaalt de indruk dat je dankbaar bent voor het feit dat er hier mensen met je meedenken... Dus als het effe kan, laat dit in het vervolg.. Een laatste tip, gewoon effe met Medion bellen.... Groeten JP
Link naar reactie
[quote:501245db03="J-P Le Conte"]Ik denk (sinds lange tijd) weer een keer mee met iemand die een probleem heeft... Krijg ik dit mailtje.. [i:501245db03] Beste 'Oude Rot' , In een Medion gaan geen batterijen . Dus zo rot ben je ook weer niet . Mooie werkplek . Zonder dual head, helaas ....... vrgr joep [/i:501245db03] Om te beginnen, oude rot is een term die ik (helaas) niet zelf heb uitgekozen. Neemt niet weg dat ik er wel een ben :p Verder, voorheen was Wacom het merk voor de batterij-looze oplossing. Ik loop niet te verkondigen dat dit het enige merk is die dit doet. Ik had alleen niet verwacht dat medion ook al zo ver zou zijn.. Dan nog, blijft het een "Wacom voordeel" En, zucht... Ik heb met drie Dualhead systemen ervaring. Gelukkig heb ik het omslachtige 2x 19" systeem kunnen omruilen voor een 23" apple display en een 2xG5 systeem. Wie zegt daar nou nee tegen.. Thuis werk ik inmiddels met een Imac G5 20 inch. (Jp is apple nerd ;) ) En ook al kan ik je mailtje op 3 punten corrigeren en zit ik er 5 keer naast in een antwoord naar jou toe. Heb dan a.u.b het fatsoen om op het forum een tegenwoord te zetten. En ik heb nou niet bepaalt de indruk dat je dankbaar bent voor het feit dat er hier mensen met je meedenken... Dus als het effe kan, laat dit in het vervolg.. Een laatste tip, gewoon effe met Medion bellen.... Groeten JP[/quote:501245db03] Geachte heer Le Conte, Ik dacht juist dat het fatsoenlijker was niet [b:501245db03]hier[/b:501245db03] te antwoorden dat de Medion (waarvan u 'opgezocht' had dat het een Aipek was) gewoon als USB apparaat (zonder batterij) werkt . Ik dacht over het 'meedenken', hoe goed bedoeld ook, het mijne . Er zijn in veel fora namelijk mensen die graag een antwoord geven om het antwoord geven . Meestal ga ik daar dus niet op door, maar ik wilde u graag feliciteren met uw prachtige werkplek, en de opmerking ging mee . Laat u door mij niet weerhouden uw meedenken voort te zetten . met vriendelijke groet , joep steinmeijer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...