anoniem Geplaatst: 19 februari 2006 Delen Geplaatst: 19 februari 2006 Bij laptop kennis wil ik met usb stick programma's/foto's overzetten. Laptop (Packerd Bell met xp waar ik servicepack 2 op heb geinstalleerd) geeft aan dat hij wel usb stick ziet, maar dat ie drivers wil. Ik dacht dat xp daar geen drivers voor nodig heeft, maar als het wel zo is....hoe kom ik daar dan aan? Van de xp cd of moet ik elders zoeken. Of kan het aan instellingen bios liggen? (nb..het is een twinmos stick, maar die*&*##$$$ site is zo traag... na half uur nog niet geladen, dus daar kan ik niet kijken) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2006 weet niet welke stick je hebt, maar: voor een wireless ga je hierheen: [url=http://www.treiberupdate.de/treiber-download/download-152751-treiber-TwinMOS-Wireless%20USB%20Stick%20(B245)%2080211b%20Series.html]lange link[/url] Anders kan je hier een kijkje nemen, maar bij mij (4mbit) gaat die site ook zeer sloom :evil: Probeer anders morgen nog eens [url]http://www.twinmos.com/flash_download.htm[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2006 Met mijn Chello classic zit ik bij Twinmos naar een druppelende pagina te kijken.....inderdaad...misschien morgen beter..... Maar als hun geheugen net zo traag is....... :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2006 Nu gaat het beter! Ik weet niet welk type je hebt, er staan er een stuk of 10 ofzo :o . Als het bij jou nog niet werkt, moet je maar ff het type en je msn ofzo geven :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2006 Dank voor je reactie. Punt is alleen dat mijn stick het prima doet bij andere pc's met winXP. Alleen bij deze laptop(met xp) vraagt ie opeens om drivers. Op de site staan drivers voor win98, maar dat is omdat w98 oorspronkelijk geen usb 2.0 kent. Volgens de site moet die stick het altijd doen met xp Ik vraag mij dus af of het wel verstandig is om w98 drivers op een xp laptop te zetten. Moet ik niet iets (een driver) van de xp-cd halen? En zo ja, hoe doe ik dat dan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2006 Zeker geen Win98 drivers installeren op een XP systeem. Windows XP heeft helemaal geen drivers nodig om een USB geheugen-stick te lezen. Mogelijk is er iets fout gelopen bij de installatie van SP2, gewoon opnieuw installeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2006 usb = plug & play? Dit is de eerste keer dat ik dit hoor dat je voor een ubs apparaat drivers nodig hebt. Zelfs mijn telefoon werd automatisch netjes geinstalleerd Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2006 [quote:a45c9b9f10="Eddy X"]Zeker geen Win98 drivers installeren op een XP systeem. Windows XP heeft helemaal geen drivers nodig om een USB geheugen-stick te lezen. Mogelijk is er iets fout gelopen bij de installatie van SP2, gewoon opnieuw installeren.[/quote:a45c9b9f10] Eens...ik had en heb ook grote aarzelingen om W98 drivers te installeren, maar ik zit me af te vragen wat er op zich mis kan zijn gegaan met installatie sp2. (ik heb misschien rare gewoonte dat ik zo graag snap waarom iets het niet doet :P ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2006 Probleem is waarschijnlijk anders, ik probeerde nu een draadloze usb muis en dan vraagt ie ook om drivers. Vermoed dus dat er iets niet goed zit met drivers. Blijkt nu dat ik mijn andere usb muis met draadje op 1 van de 3 usb aansluitingen aan de praat krijg, op de andere 2 niet. Windows geeft aan dat het wel de apparaten herkent, maar dat er geen drivers zijn.Ik zoek me suf op google, maar kan nix vinden. XP hoort gewoon dit soort apparaten meteen te herkennen, incl plug&play, en doet dat ook op mijn eigen laptop, maar bij deze dus niet.... Graag suggesties. Ligt het aan chipset, aan windows??? waar kan ik wel drivers vinden....? Lastige is dat het laptop van ander is, dus daar ben ik iets voorzichtiger mee, anders had ik alles meteen opnieuw proberen te installeren Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2006 Excuus mod, ik gooi deze wat omhoog, want ik heb tekst wat aangepast. Heb nog steeds de hoop dat iemand me kan helpen, want ik snap niet wat er fout kan zitten...... Het gaat er dus om dat de nieuwe hardware wel wordt gesignaleerd, windows geeft ook precies aan om welk apparaat het gaat, maar gaat vervolgens om drivers zeuren terwijl het met xp plug&play moet zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2006 [quote:9b6f3f0461="Eddy X"]Zeker geen Win98 drivers installeren op een XP systeem. Windows XP heeft helemaal geen drivers nodig om een USB geheugen-stick te lezen. Mogelijk is er iets fout gelopen bij de installatie van SP2, gewoon opnieuw installeren.[/quote:9b6f3f0461] Lijkt me meer een probleem met je windows installatie. Memroy sticks moet ie gweoon pakken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2006 [quote:3f3a80ba00="Bosje"]Lijkt me meer een probleem met je windows installatie. Memroy sticks moet ie gweoon pakken.[/quote:3f3a80ba00] En de rest ook, zoals muizen.....maar dat doet ie dus niet. Ik heb al mijn map met alle drivers van gewone pc op cd gezet en als laptop drivers zoekt naar die cd -map verwezen, maar dat helpt ook niet. Als het eigen laptop was had ik al lang format c gedaan.... maar nu hoop ik op alternatief.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2006 Heb je je chipsetdrivers al eens opnieuw geïnstalleerd? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2006 Nog niet, kennis is op vakantie en heeft laptop bij mij gedropt om te kijken of ik de draadloze muis en ad-aware e.d. kon installeren. Ik heb dus geen handleiding en cd's.....(en toen keek ik even snel op site Packard Bell) Heb net wel de chipsetdrivers van site PB gedownload (goeie site qua ondersteuning zo te zien, zie je niet vaak bij anderen). Woensdag proberen. Als ik systemrecovery maak voor de installatie, kan ik dan terug als de installatie problemen geeft denk je? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2006 Kan ik de chipsetdrivers gewoon over de oude heen installeren of kan ik dit beter in veilige modus doen? Moet ik nog ergens anders opletten? Vast dank voor info. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2006 Heb de chipsetdrivers geïnstalleerd en probleem bestaat nog. Heb wel in normale modus dwars over de oude heen geinstalleerd. Nog steeds doet mijn optische muis (met draadje) het op 1 van de 3 usp-poorten, niet op de andere 2. Als ik een een ander apparaat wil aansluiten (zelfs een hub) worden ze wel herkend, maar hij blijft om drivers zeuren,ook op die poort die mijn muis wel accepteerd. In apparaatbeheer geeft ie dan ook het apparaat weer, maar met het gele vraagteken en geeft ie aan dat de stuurprogramma's niet zijn geladen. Ik heb al een tijd gegoogled, maar nog niet iets gevonden dat er op lijkt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen