Ga naar inhoud

Gebruikstijd volle batterij acer aspire 1350 laptop

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben in bezit van een Acer aspire 1350 laptop. Deze is 2 jaar oud. Ik werk hoofdzakelijk netstroom. Wanneer ik op de batterij werk heb ik maar 60 minuten , daarna is het gedaan. Ik heb de batterij al meerdere keren ontladen en weer opgeladen, maar ik blijf rond de 60 min zitten. Ik kan me niet meer herinneren wat de tijd was toen ik de laptop nieuw had. Ik kan ook nergens vinden wat de duur zou moeten zijn. Het gaat om een 4 cel Li batterij. Weet iemand uit eigen ervaring wat de batterij tijd zou moeten zijn? Groetjes, Frans
Link naar reactie
Je zegt: ik werk hoofdzakelijk op netstroom, laat je de batterij er dan in zitten of niet? Ik heb zelf een aspire 1501 Lmi, daar heb ik onlangs een nieuwe accu voor gekocht, na conditioneren van de accu gebruik ik henm als volgt: Als de accu vol is werk ik net zolang totdat ik een signaal krijg dat ik aan de netstroom moet gaan werken, daarna sluit ik de netstroom aan en laad ik de accu weer op. Dit is een accu van 6600 mAh, werktijd 120 min op een Athlon 64. Als ik langere tijd op netstroom wil werken terwijl de accu niet leeg is dan haal ik hem eruit. En ja , de meeste accu's gaan 400 tot 500 laadcycli mee dus na 2 jaar zal de capaciteit zeker terug lopen en is 60 minuten zo gek nog niet!
Link naar reactie
Hallo, Eigenlijk haal ik de accu er nooit uit. Dus ook niet als ik op netstroom werk. Ik denk er toch maar over na om een andere accu te kopen en dan de gebruikregels wat meer te volgen. Dit is straks in de tuin wat makkelijker als ik 125 min heb ipv 60 min. Op de site [url]http://www.replacedirect.com/?ln=nl&ch=-1&prod=NBL193&cag=la&brand=ACER&cmodel=Aspire+1356LMi&ctype=[/url] staat ie voor ca 140 euro. Is dit een goede prijs of is ie ergens anders goedkoper te krijgen? groetjes, Frans
Link naar reactie
[quote:bef783efeb="f.ramaekers"]Dit is straks in de tuin wat makkelijker als ik 125 min heb ipv 60 min.[/quote:bef783efeb]Ik weet niet of je in de praktijk wel eens eerder met de betreffende laptop in de tuin hebt gezeten bij zonnig weer (ik neem aan dat dat de bedoeling is, tenminste) maar door de geringe lichtopbrengst van een beeldscherm t.o.v. het zonlicht heb je meestal een slecht beeld. Zelfs wanneer het scherm op maximale brightness staat (wat batterijvermogen vreet en daarmee de werkduur beperkt) is het zicht niet al te best. Ik denk dus dat je niet zoveel voordeel haalt uit een nieuwe, relatief dure (wat dat zijn die dingen) accu.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...