anoniem Geplaatst: 18 februari 2006 Delen Geplaatst: 18 februari 2006 Ik heb laatst een keer een sata harde schijf gekocht met 250GB + een sata behuizing zodat ik hem via USB2.0 aan kan sluiten op mijn computer. Het probleem is dat de computer de Sata schijf niet herkend, hij zegt wel dat er nieuwe hardware is gevonden en is geinstalleerd maar er is geen schijf bijgekomen. Nu heb ik ergens gehoord dat je eerst je de harde schijf moet formatteren voordat je hem kunt gebruiken in een externe case. Heeft iemand voor mij de oplossing. (PS mijn computer heeft alleen IDE aansluitingen) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2006 Je moet hem ook initialiseren. Daarna partitioneren en formatteren. Ga naar start/uitvoeren/diskmgmt.msc voor schijfbeheer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2006 Het schijnt dat het soms onmogelijk is de schijf in de externe behuizing te partitioneren. Je kunt hem dan even tijdelijk in je pc aansluiten, partitioneren/formatteren en dan weer monteren in de externe behuizing. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2006 Dit lijkt me sterk Gerben. Als de disk manager hem ziet, dan moet hij te partitioneren zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2006 [quote:61fb70cfe3="gerben"]Het schijnt dat het soms onmogelijk is de schijf in de externe behuizing te partitioneren. Je kunt hem dan even tijdelijk in je pc aansluiten, partitioneren/formatteren en dan weer monteren in de externe behuizing.[/quote:61fb70cfe3] Dat is nauw net het probleem, mijn moederbord ondersteunt geen sata. Dus kan ik hem ook niet even tijdelijk in mijn pc aansluiten om hem te formateren. Zijn er nog andere oplossingen voor dit probleem ??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2006 Maar zie je hem dan ook niet in schijfbeheer (zoals prin0096 aangaf) of zie je hem alleen niet in de verkenner? Gr, Jim Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen