Ga naar inhoud

DVD brander dood?

Aanbevolen berichten

hey iedereen, ik zit met een vervelend probleem, mij dvd brander is namelijk kapot nu. Het is een NEC-3540A. Ik startte mijn computer s'ochtends, en toen ik s'middags weer thuis kwam merkte ik dat het lampje de hele tijd brandde en dat hij niet meer open wilde gaan door op het knopje te drukken. Computer opnieuw opgestart, hielp niets. Andere kabel, hielp niets, Op slave in plaats van Master hielp ook niet. In bios werd hij niet herkend. bij deze computer niet meern, nergens. Ik weet niet of dit zoomaar kan dat een dvd brander het niet meer doet, in iedergeval deed hij het de vorige dag\dagen nog wel. Ik weet niet of het zin heeft om dit te posten maar misschien heeft iemand hier ervaring mee. Ik heb in iedergeval garantie mocht hij echt dood zijn eis ik een nieuwe bij alternate. hij is net nieuw daarom vind ik het zo vervelend.
Link naar reactie
Dus dat hij spontaan kapot is zonder dat er een cdtje inzit na het aflsuiten, en dat bij de volgende keer opstarten lichtje blijft branden en dat hij niet meer open gaat? En belangrijker: was het ook een NEC 3540A die van je opa? Ik heb gelukkig garantie, maar toch zou ik willen weten hoe dit kan gebeuren, heeft NEC niet iets op de site staan dat er zoiets kan voorkomen?
Link naar reactie
[quote="energy drink"]Dus dat hij spontaan kapot is zonder dat er een cdtje inzit na het aflsuiten, en dat bij de volgende keer opstarten lichtje blijft branden en dat hij niet meer open gaat? En belangrijker: was het ook een NEC 3540A die van je opa? Ik heb gelukkig garantie, maar toch zou ik willen weten hoe dit kan gebeuren, heeft NEC niet iets op de site staan dat er zoiets kan voorkomen?[/quote]nee mijn opa heeft geen dvd brander . maar die was ook zo van het ene moment op het andere moment dood.
Link naar reactie
opgelost, hij doet het weer zo als altijd! een vriend van mij wees erop dat ik 2 onnodige casefans had aangesloten en dat daarom me voeding te zwaar belast werd. die eruit gehaalt en mijn brander werkte weer. Ik weet dat ik een slechte voeding heb het is een 400 watt codegen. Misschien was het gewoon even tijdelijk, want mijn dvd speler werkte nog wel gewoon. erg raar maar ik heb ervan geleerd dat ik nooit meer bij een nieuwe computer een slechte voeding moet kopen :wink:
Link naar reactie
nee dat blijkt nu wel ja, hij doet het weer niet. Bij het opstarten doet hij heel moelijk bij de bios post massage (dat scherm waar je al je hardware ziet enzo) Daar blijft hij bij de ide channels heel lang wachten en na een tijdje start hij wel op, maar bij hety windows laadscherm duurt het ook weer heel lang, dus nu begrijp ik er helemaal niets meer van. Eenmaal opgestart (Na veel te lang wachten) kijk ik bij deze computer en staan ze (mijn dvd brander en mijn dvd speler) er niet bij. Dat van mijn dvd speler is nieuw dat hij er niet bij staat. Kan iemand mij helpen? Is mijn ide controller kapot?
Link naar reactie
het is definitief opgelost, ik heb het stekkertje er niet goed genoeg in geduwd zodat mijn hele systeem op de een of andere manier slomer opstartte. Mijn dvd brander en speler mankeren niks, ik ga wel een nieuwe veding halen, Is deze coolermaster goed genoeg? [url]http://www.paradigit.nl/pdf/10009213v.htm[/url] Hij lijkt mij goed, maar een huntkey low noise 400 watt lijkt me ook wat alleen moet ik die dan bestellen via internet en deze kan ik om de hoek halen (in amersfoort) bij onze vrienden van paradigit.
Link naar reactie
voor €40 lijkt me dat een prima voeding, goed genoeg om je systeem te trekken iig. :) Volgens mij is het [url=http://www.coolermaster-europe.com/index.php?LT=english&Language_s=2&url_place=product&ftype=&p_serial=RS-430-PCAP&other_title=0]deze[/url], op de site staan er een stuk of vier. Maar combined 29A op de 12v lijn is genoeg voor event. toekomstige upgrades.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...