anoniem Geplaatst: 16 februari 2006 Delen Geplaatst: 16 februari 2006 goedenmorgen ik was van plan om win 2000 pro nl te installeren op mijn pc in de woonkamer. heb netjes 4 bootdisks gemaakt mbv het programma "bootdisk" die in de cd-rom zit. als ik van floppy wil opstarten geeft het me de error "disk I/O error". ik dacht laat ik het op mijn eigen pc proberen, en daar deden de floppy's het wel en startte de pc de win 2000 setup. hoe kan ik dit probleem oplossen ? alvast bedankt mvg, vehbi Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2006 Je kunt ook direct van de Windows 2000 CD opstarten. Probeer eens of het dan wel werkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2006 kan ik dat doen door mijn boot volgorde te veranderen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2006 [quote:af1c4824c8="Vehbi"]kan ik dat doen door mijn boot volgorde te veranderen ?[/quote:af1c4824c8]Ja, zet de CD/DVD bovenaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2006 [quote:86d4835009="Vehbi"]als ik van floppy wil opstarten geeft het me de error "disk I/O error". [/quote:86d4835009]Meestal een gevolg van een loszittende kabel (voeding of 34p plattekabel). Soms is de floppy drive zelfs kapot. Daarvan afgezien, inderdaad eerst proberen om vanaf de CD op te starten, dat scheelt een hoop gedoe. Blijft over, de problemen met de floppy, dat is dus vrijwel altijd een hardware probleem. Das dat zul je misschien toch nog in moeten verdiepen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2006 een loszittende kabel zal het niet zijn, want ik kan wel op dezelfde pc bootdisks maken. maar in mijn bios was de volgerde al gesteld op cd floppy hdd en alsnog start het niet via cd-rom. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2006 Probeer eens te booten van die CD in een ander systeem (Originele CD?). Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen