Ga naar inhoud

data harde schijf niet meer te zien

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 fysieke hard schijven (20gb en 160gb) met verschillende partities. Nu wilde ik 2 partities op de kleine schijf samenvoegen met partition magic. Dit is alleen ergens gigantisch fout gegaan. Om een of andere reden heeft PM de primaire partitie van mijn grote HD ontoegankelijk gemaakt in plaats van te doen wat ie moest doen. Hier stond WinXP op en een hele hoop data. Nou vermoed ik dat de data er nog wel opstaat en dat alleen de MBR of de bootsector is veranderd. Ik weet alleen niet hoe ik dit weer terug ga halen. Windows geeft aan dat ie de schijf wil formateren maar dat wil ik dus niet doen tot ik zeker weet dat alles definitief weg is. Een 2e partitie op die grote schijf is trouwens nog wel gewoon toegankelijk.
Link naar reactie
1. De ervaring leert, helaas, dat als het met PM misgaat er veelal sprake is van permanent gegevensverlies. Maar wacht verdere suggesties maar af. Wellicht valt er toch te repareren met datarecoveryprogjes. 2. Op de partitie waar XP + data op staan, kun je XP opnieuw installeren. De data, voor zover ze niet in specifieke Windowsmappen staan, blijven dan behouden. Mits ze niet in de PM-aktie zijn verklooid.
Link naar reactie
na wat surfen op het internet dacht ik dat het commando fixboot in XP console uitkomst zou kunnen bieden. De partitie leek weer toegankelijk maar helaas heeft ie er een fat16 met cluster grote 4k van gemaakt wat dus helemaal verkeerd is. Er staat dan ook niks op. Volgens mij ben ik nu nog verder van huis als dat al mogelijk is. :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...