Ga naar inhoud

Nec DVD brander werkt wel/niet

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een week een erg raar probleem met mijn Nec DVD brander. Vorige week begon mijn Nec 1100 rare kuren te vertonen: soms brandde het ding een DVD probleemloos, dan weer begonnen de problemen: zowel Alcohol als Nero 5 werkten niet (goed) meer. Telkens was het probleem anders: - onder het branden een SCSI error (terwijl de brander gewoon aan IDE hangt) - melding dat branden is mislukt en de resulterende DVD had een 'streep' op de leesbare zijde, alsof er een stuk tussenuit was gelaten met branden - niet starten met branden. Nero blijft erg lang hangen na het invoeren van een lege DVD+RW. Ik dacht dat mijn brander stuk was, dus naar de winkel voor een nieuwe Nec 3550A. Deze vertoont echter dezelfde kuren!! :-? Mijn systeem is een 3.2Ghz Intel systeem met Windows XP erop. Wat ik al geprobeerd heb: alle IDE kabels omgewisseld, harddisk en brander op andere IDE poort, brander als slave achter harddisk en als master op eigen poort, Nero 6 geinstalleerd, firmware is laatste versie. Zonder succes... :cry: Een collega had sinds kort ook dezelfde 'strepen' op zijn (onleesbare) DVD's. Kan het een virus zijn?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...