anoniem Geplaatst: 14 februari 2006 Delen Geplaatst: 14 februari 2006 Ik heb sinds een week een erg raar probleem met mijn Nec DVD brander. Vorige week begon mijn Nec 1100 rare kuren te vertonen: soms brandde het ding een DVD probleemloos, dan weer begonnen de problemen: zowel Alcohol als Nero 5 werkten niet (goed) meer. Telkens was het probleem anders: - onder het branden een SCSI error (terwijl de brander gewoon aan IDE hangt) - melding dat branden is mislukt en de resulterende DVD had een 'streep' op de leesbare zijde, alsof er een stuk tussenuit was gelaten met branden - niet starten met branden. Nero blijft erg lang hangen na het invoeren van een lege DVD+RW. Ik dacht dat mijn brander stuk was, dus naar de winkel voor een nieuwe Nec 3550A. Deze vertoont echter dezelfde kuren!! :-? Mijn systeem is een 3.2Ghz Intel systeem met Windows XP erop. Wat ik al geprobeerd heb: alle IDE kabels omgewisseld, harddisk en brander op andere IDE poort, brander als slave achter harddisk en als master op eigen poort, Nero 6 geinstalleerd, firmware is laatste versie. Zonder succes... :cry: Een collega had sinds kort ook dezelfde 'strepen' op zijn (onleesbare) DVD's. Kan het een virus zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2006 Probeer eens de ASPI layers te updaten. Nieuwste versie kan je vinden op de site van Adaptec. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2006 Geprobeerd, maar schijnt niet te werken... :( Eerste DVD ging goed (dus ik blij), maar volgende gaf weer dezelfde problemen. Aangezien ik toch niet veel andere software op die machine heb draaien, overweeg ik alles leeg te maken en XP Pro er opnieuw op te zetten. Goed idee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2006 Ok, de dokter heeft de uitslag vastgesteld: moederbord was beschadigd. Een klein onderdeeltje was defect, waardoor een IDE poort niet meer goed werkte... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen