Ga naar inhoud

scannen dia

Aanbevolen berichten

Beste lezer, Ik heb een scanner van Canon, waarmee je ook dia's kunt scannen. De scanner werkt goed, maar dia's heb ik sinds gisteren nog nooit gescand. Er is een plastic raamwerk bij, waar je de dia in moet leggen. Die leg ik op de juiste wijze (volgens gebruiksaanwijzing) onder de afdekplaat. Ik klik op de knop op de afdekplaat. Er opent zich een venster met de vraag welk programma ik wil gebruiken. Ik kies Photoshop, dan OK. Ik verander een paar instellingen, want het gaat om een dia. Ik klik op "preview". Dan gaat het mis. Ik krijg een venster te zien, waar staat: De lamp is niet goed opgewarmd of de dia ligt verkeerd onder de afdekplaat......... Dat is allemaal niet het geval. Wat zou het probleem kunnen zijn ????[size=18:bfba48ac06][/size:bfba48ac06][size=24:bfba48ac06][/size:bfba48ac06]
Link naar reactie
Beste Lezer, Ik heb de dia omgedraaid ( gladde kant boven ), maar het resultaat is hetzelfde. Dus er gebeurt niets. Misschien heb ik toch een verkeerde instelling gekozen: Color mode: Color Resolutie: 600 dpi W: 3,60 cm H: 2,40 cm Scale 100% Image Source: Film Adapter. Film Type: Color positive. Is hier iets misschien niet goed ???
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...