anoniem Geplaatst: 11 februari 2006 Delen Geplaatst: 11 februari 2006 hallo, ik heb van hout een systeemkast gebouwd. Nu wilde ik graag met een verlengkabeltje mn Creative Soundblaster Live! Value aansluiten op mn stereo, maar door ladingsverschillen(denk ik) zit er een enorme brom in. Hebben jullie enig idee hoe ik dit op zou kunnen lossen? Misschien door ALLE onderdelen te verbinden met de voeding? of een extra kabeltje van de pc(geluidskaart bv.) naar de behuizing v/d stereo? Andere suggesties? En wat anders: Ik heb mij koelers op 7V lopen, gewoon op de molex aangesloten. Nu vraag ik me af, Zalman heeft van die mooie Fanmates om met een draaiknopje de koelers te kunnen regelen. Kan ik zoiets zelf maken(variabele weerstand/potmeter?) en daarmee de + van de fan onderbreken zodat ik hem kan onderbreken? En wat voor een ben ik dan nodig? Ik moet ze kopen bij Okaphone in Groningen: [url]www.okaphone.nl[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2006 Die brom kan van alles zijn, kan interferentie zijn (oplossen met goede kwaliteit kabel met goede afscherming). Het kan ook aan je aarding liggen zoals je zelf al min of meer zei. Let er op dat je stereo ook geaard is (heeft vaag genoeg vaak een losse aarde aansluiting en een ongeaarde stekker). Enige goede manier om een brom door die reden te elimineren is gebruik maken van balanced audio met XLR. Tweede moet inderdaad makkelijk zelf kunnen. Gewoon zorgen dat de weerstand niet te hoog is, zodat je niet maar een heel klein deel van het bereik kan gebruiken. Ik denk dat je er één moet hebben van 25 of 50ohm. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2006 TV-kaart met antenne aansluiting? Of is 1 vd randapparaten met een antennekabel verbonden? Zo ja, trek die kabel er eens uit? Brom weg, oorzaak gevonden. Oplossing: mantelstroomfilter plaatsen. Brom niet weg? Dan helaaas verder zoeken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2006 nee, maar de stereo zit wel een kabelaansluiting op. En de stereo is niet geaard zie iik nu. Maar wat moet ik nu exact proberen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2006 Probeer eens alles te aarden, en vervolgens alles juist niet te aarden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2006 Antennekabel eruit trekken en dan zeggen of het nog bromt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2006 antennekabel eruit getrokken, geen brom!!! er weer ingedaan toen de kabel verbonden was naar de pc, maar de stereo wel uit, stereo aan, nog steeds geen brom. Ben benieuwd of hij nu voor altijd wegblijft. maar wat voor potmeter zal ik nu nodig hebben? Of kan ik toch beter een fanmate kopen en die een beetje modden? Trekt die 2 fans?(afgezien v/d aansluitingen) EDIT: brom ligt aan de antenne. Wat kan ik daar aan doen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2006 brom weet ik niet, maar wat betreft de potmeter, ik zou er één van 50ohm kopen van 5W. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2006 waarom 1? en 50 ohm en 5w? dat is niet genoeg voor meerdere fans. Een fan gebruikt ca 2.5@12v, @7v weekniet. Ik vraag wel bij okaphone. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2006 Ik dacht dat je gewoon al je fans parallel wilde aansluiten en dat je ze met één potmeter kan regelen. Anders heb je er inderdaad meer nodig. Ik weet niet op welke snelheid je die fans wil laten lopen, maar ze hebben een weerstand van zo'n 50ohm. Als je er dan drie of vier parallel zou zetten dan kan je met die 50 ohm goed de snelheid regelen. Als je per fan een potmeter wil, dan zou ik er een aantal van iets van 200ohm kopen, dan kan je hem laten lopen op +20% van de max snelheid. Ik heb trouwens nog een vraag voor je, ik heb je gemaild Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen