Ga naar inhoud

Partitie is veranderd in verwisselbare schijf

Aanbevolen berichten

Hoi! Met Partition magic heb ik geprobeerd wat partities te herverdelen. Kennelijk teveel taken tegelijk aangezet en het lukte niet. Bootpartitie was niet meer toegankelijk, maar een recente image met een Ghostversie loste dit probleem snel op. Wel bleek dat een van de partities (waar het met name om ging) ineens te boek staat als verwisselbare schijf. Zodra ik in de verkenner deze aanklik wordt gevraagd om een schijf in dit medium te plaatsen. :=) Onder schijfbeheer staat deze schijf nu aangemerkt als 'in orde' (met wel de juiste naam: Extra) met ook de opmerking: onbekende partitie. Met PM is nog wel de juiste grootte van deze partitie te zien, maar de naam is ook totaal vreemd geworden (PqRP). Daar kun je hem ook alleen nog maar deleten of formatteren. Al met al niet meer toegankelijk. Voor de goede orde: alle partities staan op een schijf (C,D,E,F en G) Het gaat hier om G. Er is trouwens nog een 2e schijf (met H en I) maar die zijn nog gewoon toegankelijk. Iemand een idee hoe ik deze partitie weer gewoon kan laten werken? Bedankt vast voor het meedenken!
Link naar reactie
Ik vertrouw het niet. Ik ben bang dat PM ondanks het vastlopen toch jouw schijf indeling op de een of andere manier heett aangepast. Het oude ghost image heeft natuurlijk nog de windows-boekhouding (=register) zonder deze aanpassing. Wanneer ik vroeger wel eens met PM speelde en er een partitie tussenuit haalde (of juist ertussen plaatste) moest ik steeds met drivemapper (ook een onderdeel van PM) de paden laten aanpassen in het register.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...