anoniem Geplaatst: 8 februari 2006 Delen Geplaatst: 8 februari 2006 Ik heb zowel op mijn PC als op mijn laptop het probleem dat waneer ik een USB device via "veilig verwijderen" afmeldt, ik de melding krijg dat ik dat later opnieuw moet proberen omdat het apparaat nog in gebruik is. Hoelang ik ook wacht, krijg ik steeds die melding. Uit arren moede start ik dan mijn pC opnieuw en koppel de hardware af vlak voor de zelftest wordt uitgevoerd. Op de pc van mijn vriendin heb ik dit probleem niet. Dus de hardware lijkt in orde. Heb windows opnieuw geinstalleeerd, in het begin ging het goed, maar nu niet meer. Heeft iemand een idee hoe ik hier mee om moet gaan? Kan het kwaad als ik de USB kabel er gwoon uittrek? Alle ideeën zijn welkom Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2006 Bij de instellingen van dat veilig verwijderen, kun je instellen of je optimaliseert voor verwijderen of gebruik. Dat zou je eens om kunnen zetten. Ik vermoed dat het te maken heeft met previews van plaatjes, avi bestanden oid. Windows maakt daar thumbnails van aan, en houdt dan de bestanden in gebruik. Denk maar aan het probleem, dat avi bestanden soms niet te wissen zijn, dat heeft dezelfde oorzaak. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2006 [quote:0c13ed412a="gerben"]Bij de instellingen van dat veilig verwijderen, kun je instellen of je optimaliseert voor verwijderen of gebruik. Dat zou je eens om kunnen zetten.[/quote:0c13ed412a] Gerben, dank voor je suggestie, maar ik heb geen idee waar ik die instelling kan vinden. Kun je me dat uitleggen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2006 [quote:bac31c702c="vintura"]Ik heb zowel op mijn PC als op mijn laptop het probleem dat waneer ik een USB device via "veilig verwijderen" afmeldt, ik de melding krijg dat ik dat later opnieuw moet proberen omdat het apparaat nog in gebruik is.[/quote:bac31c702c]Anderzijds denk ik dat wanneer je toch gaat herstarten, ook gewoon de hardware kan afkoppelen. Ervan uitgaande dat de gegeven opdracht ook echt beeindigd is, kan de steker er gewoon uit getrokken worden. Mocht de computer er echt niet uitkomen, dan denk ik dat er sprake is van een software probleem. Bij een herstart zullen alle lopende processen worden afgebroken cq. beeindigd, dus wanneer de schijf echt in gebruik zou zijn, kun je alsnog probleem verwachten. Omdat je niet klaagt over beschadigde bestanden, is het Windows alleen die moeilijk doet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2006 Het is inderdaad een beetje zoeken. Je klikt op het ikoontje, je krijgt dan een venster met daarin een USB mass storage device. Onderaan het vakje display device components aanvinken. Dan klapt er boven iets uit, met daarin de usb stick. Die selecteren, properties, nieuw venster, tabblad policies, optimize for quick removal. [url=http://img224.imageshack.us/img224/3172/clipboard012jj.jpg][img:8f53601a9f]http://img224.imageshack.us/img224/3172/clipboard012jj.th.jpg[/img:8f53601a9f][/url] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen