anoniem Geplaatst: 8 februari 2006 Delen Geplaatst: 8 februari 2006 Een 2,5 jaar oude pc geeft [u:393c7cd90d]soms[/u:393c7cd90d] volgende foutmeldingen BSOD: IRQL_less_or_not_equal tijdens het surfen met IE: de "lees- of schrijfbewerking"... Ik dacht eerst aan het geheugen of de harde schijf. Dus memtest gedraaid (5 volle cyclussen) en geen fouten. De maxtor schijf getest met powermax en ook geen fouten. Dus hieraan zal het wel niet liggen zeker? Nu is windows opnieuw geïnstalleerd (clean install, alhoewel de prullenmand oude files bevatte) en totnutoe (hout vasthouden) nog geen foutmeldingen. Is het mogelijk dat bovengenoemde meldingen uit een vervuilde windows XP installatie voortvloeien? Er was spyware aanwezig en van die toolbar software. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2006 Ik heb hetzelfde probleem. Nu ook weer een cleane Xp installatie. Een enkele keer ook een BSOD gehad. Ook al de schijf getest. Heb er een gehuegen stick uit gehaald. Als ik wel eens een fotopresentatie (op mpeg) maakte met muziek, ging het vaak mis. Nu even niet. Het viel me ook op dat ik sommige formaten cd niet goed kon branden, bijv. een audio cd. Een mp3 data cd weer wel. Kan dus zelfs aan de processor liggen, als ie veel moet rekenen ed. Momenteel heb ik echter een mooie fotopresentatie gemaakt. Maar toch ook al een BSOD een paar dagen geleden, bij het afsluiten. Het blijft dus even koffiedik kijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2006 Noteer ook eens de stop error code onderaan. Die zegt soms wel wat meer. De genoemde error wordt overigens ook wel eens veroorzaakt door een rotte driver. Die zou je dus eens kunnen reinstallen en/of updaten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2006 [quote:c84fad8975="gerben"]Noteer ook eens de stop error code onderaan. Die zegt soms wel wat meer. De genoemde error wordt overigens ook wel eens veroorzaakt door een rotte driver. Die zou je dus eens kunnen reinstallen en/of updaten.[/quote:c84fad8975] Morgen. Is het ook mogelijk om drivers te testen?Ik heb nu wel denk ik nagenoeg alle stop fouten gekregen.Een 8E,D1,A,tcpip.sys,ndis.sys,nvnrm.sys,nv4-dispd d77,Dan weer eens een zwart scherm.Ernstige fout meldingen van microsoft.Het is niet leuk meer! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2006 Verwijder je netwerkaart is uit apperaabeheer, en start de computer opnieuw op. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2006 [quote:20b7f0f164="Martijn Hogendorf"]Verwijder je netwerkaart is uit apperaabeheer, en start de computer opnieuw op.[/quote:20b7f0f164] Je bedoelt in Netwerkverbingen de 1394 netwerkaart[verbinding] uitschakelen?En dan opnieuw opstarten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2006 Om verwarring te voorkomen: het lijkt erop dat we nu met drie vragen tegelijk bezig zijn. Misschien slimmer om even een eigen topic te starten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen