Ga naar inhoud

Hoe krijg ik mijn cd brander aan de praat

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn PC windows XP geinstalleerd, en toen werkte de cd brander (LG) niet meer, het bleek dat ik eerst een update van de NEROsite moest uploaden en installeren, dat heb ik gedaan en nu wordt de brander idd herkend. Maar nu, als ik wil gaan branden dat wordt eerst netjes alle nummers ingelezen, de buffer geladen en begint het branden maar de brander blijft hangen op 4%. Ik heb alle processen, RAM-booster, zonealarm firewall, uitgeschakeld maar er word niks gebrand. Ik gebruik TDK CD's dus niet een of ander obscuur huismerk dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb de brandrechten voor alle users van NERO gedownload en geinstalleerd dus daar kan het ook niet aan liggen. Het werkt trouwens ook niet onder MusicMatch waar ik een officiele versie van heb. De brander heeft altijd prima gewerkt onder windows 98, Nero5 en MusicMatch 8. Maar nu ik XP en MM10 en de upgrade van NERO tot NERO EXPress heb werkt er niets meer. Soms wordt ik sch**tziek van dat eeuwige gedoe om een eenvoudig ding aan de praat te krijgen en te houden maar ja dat schijnt inherent aan Windows te wezen. Toch maar eens een MAC kopen misschien. Ooit Coos
Link naar reactie
Plextor Ik heb ook geprobeerd te branden met MusicMatch wat me in het verleden beter beviel als met NERO, maar daar heb ik hetzelfde probleem, bij 4 % gaat m'n systeem hangen en kan ikhet alleen maar weer aan de praat krijgen door eenharde reboot. HDLM Ik ben net naar je site geweest, heb een driver gedownlad, maar het his een inf.txt file. Dus daar kan ikweinig mee.
Link naar reactie
Plextor Jouw antwoord geeft aan waarom mensen zo'n hekel hebben aan dat computergedoe, en dan met name MS, intel producten. Ik dacht meer dan gemiddeld te weten van pc's maar door jouw antwoord voel ik me weer een onwetende debiel. Wat is een aspi driver, wat is een udma en hoe zet ik dat aan, de firmware zal ik ws op de site van LG kunnen vinden in de vorm van een exe filetje, dat moet lukken en tot slot hoe zet ik het brander programma van XP uit. En dan ben ik weer een beetje minder onwetend. Groet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...