anoniem Geplaatst: 5 februari 2006 Delen Geplaatst: 5 februari 2006 Ik heb een aantal vragen die na het lezen van een 98 bladig document nog steeds niet zijn beantwoordt. Het betrefffen vragen waar niks duidelijk over in stond in dat document. 1. Er zijn primaire en logische stations, mijn doel van het delen van de harde schijf is om mijn data onafhankelijk te laten zijn van de programmas en windows xp. Ik vermoed dat ik een logische partitie moet aanmaken langs de primaire die door windows is aangemaakt tijdens het installeren van winxp. Klopt dit ? 2. Als ik een virus of andere rotzooi heb op mijn c: schijf is de data partitie bijv. D: dan afgeschermd zodat het virus kansloos is, tenzij ik een besmet bestand hierin plaats natuurlijk ! ? 3. Overal wordt geadviseerd om partitionmagic te grbruiken als je er niet een expert in bent, dit programma kan zonder problemen de capciteiten van de partities aanpassen. Maar hoe maak in de partities ongedaan als ze zijn gemaakt ? als ik terug wil naar een primaire partitie ! 4. Ik bezit een schijf van 80 Gb ( effectief 74,5 Gb ) win xp heeft volgens mij ongeveer 10 Gb nodig. Ik heb nu 13 Gb aan data. En de rest is programmatuur en verklote ruimte van systeemherstel. Hoe kan ik het beste de schijf in delen ? ( eigen situaties zijn ook leerzaam voor me ) 5. Wanneer ik winxp van zijn bijv. 10 Gb partitie gooi, dan gaan er toch ook bestanden van de geinstallerde programmas op een andere partitie verloren. Bijv. registerbestanden en dll s. Is hier een remedie voor ? Alvast bedankt voor de reacties Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2006 1. [url=http://www.hccmagazine.nl/index.cfm?fuseaction=home.showArtikelen&id=45734&type=3&CFID=9030202&CFTOKEN=77287c594f1f7840-C143D2F2-E17F-745A-7FF91C76BB3990CB] Even klikken voor uitleg [/url] 2. Hangt af van het soort virus dat je binnenkrijgt. (maar install toch gewoon een goede virusscanner - eventueel een freeware) 3. rechtsklikken op een partitie levert het oranje pop-upscherm op. De rest wijst zichzelf uit [img:627345caaa]http://img410.imageshack.us/img410/1337/di1kb.jpg[/img:627345caaa] 4. Hangt af van de data die je hebt : maak partities voor 'grote' onderdelen: vb Grafisch - Video - Muziek - ... 5. Klopt. Remedie: ghost / image maken en die op je C terugzetten of gewoon je windows volledig terug installeren - maar dit hangt helemaal af van het wààrom je die windows van je C af wil... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2006 Bedankt je hebt me al een heel eind op weg geholpen Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen