anoniem Geplaatst: 4 februari 2006 Delen Geplaatst: 4 februari 2006 Op dit moment ben ik bezig met het uittesten van backup's maken op verschillende media. Doorgaans worden de volgende media gebruikt voor backup doeleinden: - Tape - Externe HDD - CDRW - FTP / LAN Hoe kijken jullie tegen het gebruik van Compact Flash / SD voor backup doeleinden? De vraag is niet: hoeveel kan er "maar" op, eerder hoe betrouwbaar dit is tov andere media en of het aan te raden is. Alvast bedankt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2006 Flash is volgens mij betrouwbaarder dan alles wat jij noemt. Flashroms (ook wel EPROMS genoemd) zitten al jaren op moederborden, in telefoons, in auto-electronica en ga zo maar door. Je hoort toch eigenlijk nooit dat daar iets mee misgaat. Zo'n flash-kaartje is ook nog eens fysiek vrijwel onmogelijk te beschadigen (zie het verhaal daarover enige C!T's geleden). Gr, Jim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2006 Op zich zou het best moeten werken. Maar ik betwijfel of je die dingen aan kunt spreken zonder drivers. En dat zou het ongeschikt maken als backupmedium voor een windows installatie. Losse bestanden zou geen probleem moeten zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2006 Je hebt wel adaptertjes waarmee je een CF kaart als hdd direct kan aansluiten op je ide poort. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2006 [quote:d55bf32684="Barus"]Hoe kijken jullie tegen het gebruik van Compact Flash / SD voor backup doeleinden?[/quote:d55bf32684]Op zich niet meer of minder betrouwbaar dan andere backup mogelijkheden. Voordeel is vaak de grootte en gewicht (dat kan ook weer een nadeel zijn). Heel soms zijn er schrijf/lees fouten, alleen heb je dat ook met de andere backup mogelijkheden. Ik denk dat je om verkeerde informatie vraagt. De backup procedure icm de mogelijke informatie dragers is misschien betrouwbaar. Mocht de vraag zijn of je echt op 1 informatiedrager moet kunnen vertrouwen, dan zeg ik, vergeet het maar. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2006 Hartelijk dank voor jullie reacties! Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die dit topic kunnen aanvullen... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen