Ga naar inhoud

Surround set aansluitingen

Aanbevolen berichten

[quote:0cf3d9c861="Hans.Vosman"]Soms wel, alleen dan wordt de rode en blauwe uitgang. In te stellen onder Eigenschappen voor Geluiden en audioapparaten. Klik vervolgens bij Luidsprekerinstellingen op Geavanceerd.[/quote:0cf3d9c861] het klopt wel wat Hans hier zegt, sommige moederborden kunnen de microfooningang en de lijningang gebruiken als speakeraansluitingen. Maar dan is het alsnog 5.1 en geen 6.1. De groene blijven de fronts, volgens mij wordt de blauwe voor sub en center en de roze voor de rears. Overigens zie ik niet wat voor voordelen een sweex kaartje heeft, behalve de mogelijkheid van aansluiten. Wil je goed geluid, koop dan ook gewoon een goede kaart, iets van Creative of M-Audio of voor mijn part Terratec.
Link naar reactie
Het werkt zowiezo dus alleen wanneer de onboard geluidskaart 5.1 ondersteunt! Voor 1 van mijn Epox mobo geldt het volgende: - Line-out (groen) is front out L+R - Line-in (blauw) kan gebruikt worden als rear out L+R - Mic (roze) kan gebruikt worden als Center + Subwoofer out. Totaal dus 6 lijnen. Iedere stereojack biedt 2 lijnen, normaliter L, R
Link naar reactie
Die spdif aansluiting gebruikt een enkel digitaal signaal. Dit wordt naar de versterker/speakerset verzonden, en daar gedecodeerd tot 6 kanalen (5.1). De drie aansluitigen werken analoog, en bevatten telkens twee kanalen. Net als inderdaad bijvoorbeeld een stereo koptelefoon met één stekker. Drie stekkers maal twee signalen maakt in totaal weer zeskanaals 5.1.
Link naar reactie
dus je moet gewoon zelf even 3 kabeltjes maken met aan de ene kant stereo jack plug. en aan de andere kant zorgen dat je 4 draatjes overhoud die je op de luidsprkers aansluit kan doormiddel van stekkertjes of gewoon de uiteinden van de draatjes zelf. zelf even kijken wat links en rechts is. de massa wijst zich zelf wel als je een beetje handig bent.
Link naar reactie
Als ik het goed begrijp Hebben 2 speakers van een surround set samen 1 aansluiting, die ik gewoon moet aansluiten op 1 van die 3 aansluitingen. En dan doet ie het? Over die headset, mijn headset heeft 2 stekkers roze en groene :wink: edit: En de andere optie is dus gewoon een 5.1 geluidskaart kopen en daar alle 6 speakers op aansluiten? Ik denk dat ik dat maar doe omdat ik anders ook mijn headset niet meer kan aansluiten.
Link naar reactie
[quote:8618be58ff="Rensmx"]Als ik het goed begrijp Hebben 2 speakers van een surround set samen 1 aansluiting, die ik gewoon moet aansluiten op 1 van die 3 aansluitingen. En dan doet ie het? Over die headset, mijn headset heeft 2 stekkers roze en groene :wink: edit: En de andere optie is dus gewoon een 5.1 geluidskaart kopen en daar alle 6 speakers op aansluiten? Ik denk dat ik dat maar doe omdat ik anders ook mijn headset niet meer kan aansluiten.[/quote:8618be58ff]Als je een geluidskaart koopt en installeert moet je niet vergeten je onboard soundkaart uit te schakelen in het bios. Een geluidskaart installeren vind ik persoonlijk de beste optie voor je, trouwens zo duur zijn ze niet meer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...