Ga naar inhoud

Opstartproblemen Acer Notebook

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een Acer aspire 1800 notebook. Dit notebook heb ik gekregen als garantie voor mijn oude notebook, welke binnen de garantieperiode onherstelbaar kapot ging. Omdat de garantie van het oude notebook overgenomen werd, heb ik op mijn huidige notebook geen enkele garantie meer. Het volgend probleem doet zich voor: Als het notebook voor langere tijd is uitgeschakeld of in de slaapstand staat, dan is hij niet op een normale manier op te starten. Het reageert niet op de aan/uit schakelaar. Het maakt niet uit, of hij alleen op netstroom werkt, netstroom met de accu in het apparaat, of uit het apparaat of alleen op de accu. Nu zou ik in 1e instantie denken, dat de aan/uit schakelaar niet deugd. Echter, als het notebook nog niet zo lang uit is (binnen een uur) reageert het apparaat direct op de schakelaar. Daaraan zal het dan niet kunnen liggen. De lampjes voor de voeding branden normaal, dus spanning zal er ook zijn. De accu lijkt me ook goed, heeft i.i.g. de werkingsduur zoals Acer aangeeft. De enigste manier om het notebook op te starten is, door de steker van de netvoeding een aantal keren in en uit het notebook te halen en tegelijkertijd de aan/uit schakelaar in te drukken. Hoe vaak ik het in en uit steken moet herhalen, is ook niet elke keer hetzelfde. Soms werkt dit na 2 keer, soms moet dit wel 10 keer herhaald worden, voordat het notebook aangaat. Omdat dit al gebeurt bij het opstarten van het notebook, kan het eigenlijk ook geen softwarefout zijn. Kortom, een duister probleem. Heeft iemand ervaring met bovengenoemde probleem? Ik hou me aanbevolen voor tips en aanwijzingen, in welke richting ik moet gaan zoeken. Alvast dank voor eventuele reacties. P.
Link naar reactie
Ik morgen eens kijken, of de opties die jullie noemen, enige oplossing kunnen bieden. Voor een biosupdate heb ik al eens gekeken bij Acer (om een andere redenen), die was toen niet beschikbaar. Veel kun je overigens niet instellen in de bios, maar ik ga morgen alle opties nogmaals langs. Misschien zie ik hierin toch iets over het hoofd. Jullie horen van me! Gr. P.
Link naar reactie
In de bios is geen optie om de aan/uitschakelaar anders in te stellen, dus daar ga ik niets mee bereiken. Heb uiteindelijk een nieuwe biosversie te pakken kunnen krijgen en heb de bios geupdate. In de releasenotes van de update werd overigens niets genoemd over een eventueel opstartprobleem. Ik ben benieuwd of door de update verbetering in het opstarten komt. Zelf denk ik dat er (zoals eerder genoemd) ergens iets mis gaat met de stroomvoorziening; bepaalde onderdelen krijgen te weinig spanning om op te starten. Door het in en uit halen van de steker worden er misschien wat piekjes in de stroomvoorziening veroorzaakt, wat als gevolg heeft dat het notebook uiteindelijk toch opstart. Raar idee? Gr. P.
Link naar reactie
Geen directe oplossing, en ik heb geen idee hoe oud die Acer nu is maar heb je [url=http://www.computerconsument.nl/pages/redartikelendetail.php?redartID=240]DIT[/url] al eens gelezen? De Europese/Nederlandse wet verplicht een leverancier namelijk een veel langere garantie te geven dan de gebruikelijke 1 jaar fabrieksgarantie. Gr, Jim
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...