Ga naar inhoud

Nikon coolscan II LS-20 onder XP-home ?

Aanbevolen berichten

[quote="h.enk"]Heeft iemand dit apparaat (dia/negatiefscanner) onder XP aan de gang? Zo ja houdt ik me aanbevolen voor de twaindriver :-?[/quote] probeer het eens met vuescan # CoolScan (LS-10) # CoolScan II (LS-20) # CoolScan III (LS-30) # CoolScan IV (LS-40) # CoolScan V (LS-50) # CoolScan 1000 (LS-1000) # CoolScan 2000 (LS-2000) # CoolScan 4000 (LS-4000) # CoolScan 5000 (LS-5000) # CoolScan 8000 (LS-8000) # CoolScan 9000 (LS-9000) # AX-110 # AX-210
Link naar reactie
@ Plextor ( zie hierboven) Zal waarschijnlijk niets anders opzitten, tenzij ik onder 98 blijf werken. Dat kan wel ( maar dan moet ik eerst uitvogelen hoe ik dat moet laten lopen met meer dan 512 MB aan geheugen. Die probeerversie zal wel beperkt zijn ???( moet het nog uitprberen ) Eigenlijk heb ik niet zoveel trek in weer een aanschaf van een softwarepakket. Gratis alternatief is dat ik mijn zoon het apparaat inder linux laat africhten. Die heeft hem zelf een tijd geleend en daarmee gewerkt. Zelf ben ik daat te dom of in iedergevan te lui voor :wink:.
Link naar reactie
http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=00BPCA I have just disposed of an LS-20. Before doing so I tested it under XP successfully using the update of the original driver (I am thinking it was around v1.4) which predated XP (and 2000). As mentioned previously, the only additional complication was needing to add the SCSI services layer (as mentioned in the read me). I used a version EZSCSI to install the required DLLs. I tested it successfully as both a TWAIN source in PS and standalone in Nikon Scan.
Link naar reactie
Het werkt op een manier die niet kan :-? : Installeer nikon software windows 98.(en dat is eigenlijk voor 95) Schakel voor opstarten machine de scanner aan. XP wil software installeren en kan dit niet en meldt vervolgens dat de boel niet i.o. is. Bij volgende keer starten gewoon alles negeren/annuleren. Start photoshop en selecteer scanner en de boel draait. Nou ja, er moet nog wel wat gerommeld worden om de kleuren wat levensechter te laten lijken :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...