Ga naar inhoud

Afdrukproblemen Canon iP 1500

Aanbevolen berichten

Mijn Canon iP1500 printer print streperig, zowel zwart als de kleurencartridge. Ik heb alle mogelijke reinigingsopties geprobeerd uit het printermenu, en na elke keer (en dus onderhand een hele cartridge) blijven de testpagina's slecht. Kan het zijn dat de spuitmonden in de cartridgehouder dermate verstopt zitten, dat deze in de printer niet kunnen worden gereinigd? Ik ben van plan om de cartridgehouders schoon te maken met zgn brake cleaner of een ander goedje (zonder oplosmiddel als ether uiteraard). Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben nl bang dat wanner het niet goed gaat en ik nieuwe houders moet bestellen, me dit meer gaat kosten dan de aanschafprijs van de printer. Alvast bedankt!
Link naar reactie
had onlangs een gelijk probleem en ondernam een zoektochtje op het web. dat leverde ervaringstips op m.b.t. reinigingsvloeistoffen cq -cartridges (zou je kunnen halen bij hervulwinkels), schoonmaken met gedenatureerde alcohol, water (heet koud, lauw, gedestilleerd) en ga zo maar door. heb uiteindelijk de stoute schoenen aan gedaan en de houder een tijd laten lopen onder een redelijk warme kraan, tot er geen kleurstoffen meer uitkwamen. na een tijdje drogen de zaak weer gemonteerd, een paar keer de reinigingsprocedure toegepast en sindsdien print ik er weer vrolijk en kwalitatief hoogstaand op los.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...