Ga naar inhoud

i.p.v printen start Canon MP750 XP op.

Aanbevolen berichten

Sinds een klein jaartje gebruik ik porbleemloos de Canon all-in-one printer MP750. Laatst na een format c: XP opnieuw erop gezet, sindsdien gebeurt het regelmatig dat XP gaat rebooten op het moment dat ik op enter druk om een printproces te beginnen. In het systeem-log vond ik tot gisteren: Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (6161) in bron (Print) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: Omzet 2005.xls; Henk; Canon MP750 Series Printer; NT EMF 1.008; 19492; 19492; 2; 0; \\pcnaam; 259 (0x103); . Dit bericht begrijp ik maar half. Ook wat ik met Googel vind over event (of gebeurtenis) ID6161 biedt niet zoveel soelaas. Van de Canon-site heb ik de nieuwste drivers gedownload en geïnstalleerd (na deïnstalleren van de oude), daarmee leek het probleem opgelost maar nu net keert het doodleuk terug. Het vreemde vind ik ook dat het systeem-log vandaag over deze laatste keer geen enkele mededeling doet. Iemand een idee wat hier aan de hand is en wat ik eraan kan doen?
Link naar reactie
Misschien is het probleem opgelost: ik gebruik naast die Canon MP750 nog een wat oudere HP Deskjet 970Cxi met een parallelle aansluiting. Bij de recente clean-install zag ik dat de drivers daarvan direkt vanaf de Windows-CD geladen werden. Ik heb de HP verwijderd, nieuwe drivers gedownload en geïnstalleerd, ook die van Canon nog eens gedeïnstalleerd en er opnieuw opgezet, so far so good. Kan zijn dat het een conflictje was tussen die twee, even afwachten maar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...