anoniem Geplaatst: 31 januari 2006 Delen Geplaatst: 31 januari 2006 Systeem: dell inspiron 2650 HDD: Hitachi 40 Gb Harddisk Kan je heel eenvoudig de harddisk vervangen van zo'n Dell inspiron 2650 en is er iets waar ik op moet letten ? Werkt dat hetzelfde dat je gewoon een ander kunt aanschaffen en dat je die erin stopt, net als bij bijv. een PC ? De schijf wordt 55 % (gemeten met HD tune) en dat vind ik iets te en zit ook te denken aan een (nog) grotere. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2006 Laptop harddisks zijn gewone 2.5" IDE disks. Het probleem is echter het openen van de laptop behuizing. Soms gaat dat makkelijk, soms is het een hele toer. Een grotere schijf is geen probleem. Je kunt ook een snellere 7200rpm nemen. De grootste zijn meen ik 120GB, maar die zijn ook aardig prijzig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2006 Volgens de handleiding Dell inspiron 2650 kan aan de voorkant zo'n klepje daar voren geschoven worden (na losdraaien schroefje onderkant). Dan moet ie er zo uit te schuiven zijn. Vraag me alleen af hoe dat zit met de Dell-herstelpartities enzo... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2006 [quote:7cd4424123="AswinW"]Volgens de handleiding Dell inspiron 2650 kan aan de voorkant zo'n klepje daar voren geschoven worden (na losdraaien schroefje onderkant). Dan moet ie er zo uit te schuiven zijn. Vraag me alleen af hoe dat zit met de Dell-herstelpartities enzo...[/quote:7cd4424123] Die ben je kwijt... tenzij je deze ook overzet... Het moet geen probleem zijn als je een normale windows installatie cd hebt en/of de recovery-cds van Dell... deze zijn daar normaal te bestellen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2006 Je kunt de oude schijf ook naar de nieuwe kopiëren met bijvoorbeeld ghost of acronis. Je kunt daartoe de nieuwe schijf even in een extern usb doosje stoppen. Kun je ook weer gebruiken voor de oude schijf. Maar een verse installatie lukt vast ook wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2006 Gerben, dat lukt wel inderdaad maar ik denk dat Ghost geen hidden partitions meeneemt. Weet ook niet hoe die daarmee omgaat bij een grotere schijf maar ik verwacht een percentuele groei van de hidden-dell partition. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2006 Ik weet niet of ghost die wel of niet ziet. Je zou hem eventueel zichtbaar kunnen maken met partition magic. Grootte kun je zelf instellen bij ghost. Acronis laat je de partities ook ongewijzigd overzetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2006 Acronis ken ik niet. Freeware ? Waar een copy te down'en ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2006 Geen freeware helaas: http://www.acronis.com/enterprise/products/ATICW/ Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen