anoniem Geplaatst: 31 januari 2006 Delen Geplaatst: 31 januari 2006 wat kan ik doen om mn laptop accu het beste te gebruiken moet ik hem zo vaak mogelijk vol laten of moet ie jiust iedere keer leeg maken en opladen enzo wat is het beste voor een accu en wat moet ik niet doen want een nieuwe kost volgens mij ruim 100 euro of meer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2006 Voor een accu is volgens mij het beste, dat je hem vooral de eerste paar keren helemaal vol maakt, en ook helemaal leeg laat worden. Later hoef je daar niet altijd even precies in te zijn. Maar het is wel het beste. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2006 Voor dit soort (nieuwe) accu's geldt hetzelfde als GSM batterijen: de eerste paar keer (een keer of 2) bijna geheel ontladen en vervolgens weer vol laden. V.w.b. de rest van de levensduur is 't niet zo belangrijk als-ie tussenstijds (ook al is-ie nog lang niet leeg) bijgeladen wordt. Dit in tegenstelling tot simpele NiCa batterijen, die behoorlijk te lijden hebben onder tussentijds bijladen...... En, voor iedere laadbare batterij geldt: Nooit te lang leeg / onbenut laten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2006 Ik heb zojuist een batterij overgenomen van iemand (onbekend, ver weg), een Li-Ion notebookbatterij Dell Inspiron. Dit is wel goede info. Ik heb 'm helemaal opgeladen, hij kwam totaal 'leeg' aan. En hij geeft aan dat ie het 2 uur gaat volhouden. Dit lijkt mij prima. Zal er zo mee omgaan, zoals hier vermeld. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2006 ik zou de laptop allessinds niet constant aan de stekker houden, dit deden wij hier ook, de laptop moest weinig tot heel weinig verplaatst worden dus bleef ie maar gewoon in de stekker , nu de laptop is een jaar oud en trekken we de stekker uit dan gaat de batterij welgeteld 15 min mee :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2006 Ja, dat is een kennis van mij ook overkomen. Batterij gaat 15 min's mee inderdaad. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2006 ik heb gehoort dat je een nieuwe accu eerst 3 keer geheel leeg en weer vol moet maken dus leeg vol leeg vol leeg vol en daar na maakt het niets uit hun noemde het een geheugen effect is dat zo Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2006 ik heb ook een laptop, bij mij was dit ook het geval dat hij naar 15 min leeg was, je kunt echter je accu refreshen via het bios, dit duurt wel een hele dag. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2006 Is dat zo ? Nou in mijn dell bios zit die mogelijkheid niet. Zou wel een mooie solution zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2006 wat gebeurt er tijdens het accu refreshen kan dat bij nieuwe asus laptops ook Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen