anoniem Geplaatst: 28 januari 2006 Delen Geplaatst: 28 januari 2006 Zie titel, wat zou meer stroom verbruiken laptop of pc ? edit: Nav de zeer intelligente bijdrage direct hieronder, verwacht ik een PC maar ik vraag me af of er veel verschil tussen zit, tussen PC en notebook, qua verbruik van stroom. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2006 Wat denk je zelf? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2006 [quote:853c613787="Booster"]Wat denk je zelf?[/quote:853c613787] Weet ik niet. Anders had ik dat toch niet gevraagd ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2006 huh, een laptop is tog draadloos!!! Hoe kannie dan stroom verbruiken??? :o :o :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2006 Een laptop neemt minder electriciteit dan een desktop. Een desktop zonder monitor doet rond 70 W, moderne laptop rond 50 W, met beeldscherm uitgeschakeld nog maar 35, een oude laptop consumeert 40 resp. 25 W. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2006 nee een laptop is niet geheel draadloos want hij zal toch eens in de zoveel tijd aan de stroom gehangen moeten worden om zijn accu wer op te laden Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2006 [quote:f3df090df4="hasjlover"]huh, een laptop is tog draadloos!!! Hoe kannie dan stroom verbruiken??? :o :o :o[/quote:f3df090df4] Wou je m op lucht laten werken dan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2006 Wat bij een laptop vergeten wordt is dat het stroomverbruik tijdens het werken van de hardware mss wel laag is, maar dat is alleen maar het vermogen dat de hardware van de accu trekt. Het opladen van de accu zal iig minder efficient zijn, waardoor het stroomverbruik alweer een endje omhoog gaat. Ik denk dat het nog wel iets scheelt, maar niet zo veel dat je het duidelijk op je engergierekening zal merken. Helaas heb ik hier geen laptop, anders had ik het ff nagemeten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2006 [quote:ddaf138dab="Comp-Freak"]Ik denk dat het nog wel iets scheelt, maar niet zo veel dat je het duidelijk op je engergierekening zal merken.[/quote:ddaf138dab]Euh, de gemiddelde PC voeding is 350Watt, de gemiddelde Laptop voeding minder dan 100 Watt. You do the math... Een stevige desktop CPU neemt bij volle belasting al bijna 100 Watt op. Het is dan ook niet voor niks dat er van die gigantische koelers gebruikt worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2006 Maar zo heb je ook hele zuinige desktop PC's, bijv. met VIA Epia mobo & CPU. Die zijn toch wat zuiniger dan mobile P4's of Athlon64's met een stevige videokaart ... :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2006 [quote:a0b6723471="Obi-wan-kenobi"]Maar zo heb je ook hele zuinige desktop PC's, bijv. met VIA Epia mobo & CPU. Die zijn toch wat zuiniger dan mobile P4's of Athlon64's met een stevige videokaart ... :wink:[/quote:a0b6723471]Dat klopt, maar een 'doorsnee' desktop vs. een 'doorsnee' laptop... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2006 [quote:33ea32a2b2="Captain_Kansloos"]Dat klopt, maar een 'doorsnee' desktop vs. een 'doorsnee' laptop...[/quote:33ea32a2b2]Da's waar, maar even om aan te geven dat een desktop ook zuinig kan zijn en een laptop juist energieverslindend, afhankelijk van de wensen van de gebruiker ... :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2006 [quote:6b0607bc8c="Captain_Kansloos"][quote:6b0607bc8c="Comp-Freak"]Ik denk dat het nog wel iets scheelt, maar niet zo veel dat je het duidelijk op je engergierekening zal merken.[/quote:6b0607bc8c]Euh, de gemiddelde PC voeding is 350Watt, de gemiddelde Laptop voeding minder dan 100 Watt. You do the math... Een stevige desktop CPU neemt bij volle belasting al bijna 100 Watt op. Het is dan ook niet voor niks dat er van die gigantische koelers gebruikt worden.[/quote:6b0607bc8c] een 350W voeding trekt bij volle belasting geen 350W van je lichtnet hoor Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2006 Nee, veel meer, als je interne circuit voor 350W belast wordt, dan is het externe verbruik iets van 500W. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2006 wat is het nut van deze vraag eigenlijk? Wil je het kosten verschil weten kwa stroom verbruik? Dan heb je het over centen. 1kwh is 13 cent ofzo Zou eerder naar de aanschaf kosten en onderhoud kosten kijken van de twee. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2006 ligt er volgens mij ook aan welke monitor je hebt, dat wordt vaak vergeten. Deze lusten ook wel een happie stroom Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2006 en dan heb je natuurlijk nog de methodes om je laptop zuiniger te laten draaien door de cpu op een lagere snelheid te laten draaien. een en ander is ook afhankelijk van de gebruikte processor. een pentium M is sowiezo al een stuk zuiniger dan een Pentium 4. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2006 laten om te beginnen eens stellen dat de ene laptop de andere niet is en de ene desktop de andere niet is . Een laptop is eigenlijk ontworpen om zo weinig mogelijk stroom te verbruiken, dit om een batterij levensduur te geven . Vandaar de Pentium M reeks enz ... Echter in mijn vriendin haar laptop zit een P4 , dit ding trekt de batterij leeg in no time . maar over het geheel nemen we aan dat een desktop een stuk meer verbruikt dan een laptop . Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen