Ga naar inhoud

wat verbruikt meer stroom, laptop / pc ?

Aanbevolen berichten

Wat bij een laptop vergeten wordt is dat het stroomverbruik tijdens het werken van de hardware mss wel laag is, maar dat is alleen maar het vermogen dat de hardware van de accu trekt. Het opladen van de accu zal iig minder efficient zijn, waardoor het stroomverbruik alweer een endje omhoog gaat. Ik denk dat het nog wel iets scheelt, maar niet zo veel dat je het duidelijk op je engergierekening zal merken. Helaas heb ik hier geen laptop, anders had ik het ff nagemeten.
Link naar reactie
[quote:ddaf138dab="Comp-Freak"]Ik denk dat het nog wel iets scheelt, maar niet zo veel dat je het duidelijk op je engergierekening zal merken.[/quote:ddaf138dab]Euh, de gemiddelde PC voeding is 350Watt, de gemiddelde Laptop voeding minder dan 100 Watt. You do the math... Een stevige desktop CPU neemt bij volle belasting al bijna 100 Watt op. Het is dan ook niet voor niks dat er van die gigantische koelers gebruikt worden.
Link naar reactie
[quote:6b0607bc8c="Captain_Kansloos"][quote:6b0607bc8c="Comp-Freak"]Ik denk dat het nog wel iets scheelt, maar niet zo veel dat je het duidelijk op je engergierekening zal merken.[/quote:6b0607bc8c]Euh, de gemiddelde PC voeding is 350Watt, de gemiddelde Laptop voeding minder dan 100 Watt. You do the math... Een stevige desktop CPU neemt bij volle belasting al bijna 100 Watt op. Het is dan ook niet voor niks dat er van die gigantische koelers gebruikt worden.[/quote:6b0607bc8c] een 350W voeding trekt bij volle belasting geen 350W van je lichtnet hoor
Link naar reactie
laten om te beginnen eens stellen dat de ene laptop de andere niet is en de ene desktop de andere niet is . Een laptop is eigenlijk ontworpen om zo weinig mogelijk stroom te verbruiken, dit om een batterij levensduur te geven . Vandaar de Pentium M reeks enz ... Echter in mijn vriendin haar laptop zit een P4 , dit ding trekt de batterij leeg in no time . maar over het geheel nemen we aan dat een desktop een stuk meer verbruikt dan een laptop .
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...