anoniem Geplaatst: 27 januari 2006 Delen Geplaatst: 27 januari 2006 Hallo Allemaal, Sinds kort (rond 19:00 vandaag) geeft mijn computer een foutmelding bij het opstarten. De foutmelding is ongeveer als volgt: Fout bij het laden van het besturingssysteem... Wat kan het probleem zijn en hoe is het op te lossen. Een expert op dit gebied (m'n pa) zegt dat de hardeschijf kapot is. Klopt dat? Mvg, Xanland. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2006 Dat zou een oorzaak kunnen zijn. Test de schijf eens met het tooltje wat de fabrikant ervoor gemaakt heeft, zie daarvoor: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649273#hddvaag Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2006 Ke kan ook opstarten met je XP cdrom. Je moet dan kiezen voor R. ALs je op de cmd line zit, doe dan fixmbr en daarna ook fixboot. Als het niet aan je hd ligt wil dit soms helpen, howel de boodschap die je krijgt niet direct daarop duidt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2006 Denk dat Pa nog maar eens achter de oren moet krabben,. Heb je kortgeleden iets van andere software geinstaleerd? Geef eens wat meer infa , spcs machine, welk OS , kun je teruggaan met een herstelpunt?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2006 [quote:a813a397ff="Xanland"]Hallo Allemaal, Sinds kort (rond 19:00 vandaag) geeft mijn computer een foutmelding bij het opstarten. De foutmelding is ongeveer als volgt: Fout bij het laden van het besturingssysteem... Wat kan het probleem zijn en hoe is het op te lossen. Een expert op dit gebied (m'n pa) zegt dat de hardeschijf kapot is. Klopt dat? Mvg, Xanland.[/quote:a813a397ff] Ik denk niet ( kan wel ) dat de harddisk kapot is, maar het kan diversen oorzaken hebben. Je kunt bijvoorbeeld Windows opnieuw installeren of systeemherstel proberen. Nog een optie tik in in de dos promt : fdisk/mbr Weet niet of dat helpt maar het kan in ieder geval geen kwaad. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen