anoniem Geplaatst: 26 januari 2006 Delen Geplaatst: 26 januari 2006 Ik krijg morgen een nieuwe laptop accu.(Li-ion). Hoe kan ik deze het beste in gebruik nemen voor een optimaal rendement? Iemand tips? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2006 Li-Ion batterijen hebben geen last van het bij NiCad gekende geheugen effect Gewoon de eerste maal volledig opladen, en nadien bijladen. Wat wel wordt aangeraden, is éénmaal om de zes maanden de batterij tot volledige ontlading te gebruiken, en daarna terug opladen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2006 en heel belangrijk:(zo hebben wij onze accu ook gesloopt, binnen een jaar) is om hem, wanneer je hem op netstroom gebruikt, de batterij eruit te halen als die vol is. Anders overlaad je hem continu Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2006 [quote:c677d0bf23="tinus89"]en heel belangrijk:(zo hebben wij onze accu ook gesloopt, binnen een jaar) is om hem, wanneer je hem op netstroom gebruikt, de batterij eruit te halen als die vol is. Anders overlaad je hem continu[/quote:c677d0bf23] ligt aan de constructie van de laptop... ik heb er bij mijn compaq n1020v echt geen last van... ik heb wel de eerste paar keer de accu volledig geladen en daarna op accu-lading leeg gewerkt... nu 4 jaar oud en hij werkt nog steeds fantastisch zo'n 2 uur op de accu... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen