anoniem Geplaatst: 26 januari 2006 Delen Geplaatst: 26 januari 2006 In mijn moederbord:A7N8Xdeluxe heb ik een 200gig maxtor sata schijf gestoken vermits er 2 sata aansluitingen voorzien zijn. In de bios wordt deze schijf niet gezien. In de silicon image sata controller wordt de schijf wel gezien als sata 1 De schijf werkt ok in een A8N-E MB wat is er fout? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2006 Heb je wel een goede driver gebruikt? In XP heb je voor SATA schijven een aparte driver nodig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2006 Ik heb geen drivers kunnen installeren vermits de schijf niet gevonden wordt en ik alzo geen Xp kan installeren.Xp installatie cd zegt geen schijf gevonden en reboot het systeem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2006 En hoever komt die XP-installatie voor dat die foutmelding "[i:6019f64ef8]geen schijf gevonden[/i:6019f64ef8]" verschijnt? F6 indrukken om de SATA-drivers te laden van diskette als daarover onderin het scherm een melding verschijnt of komt hij helemaal niet zover? Gr, Jim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2006 neen zo ver kom ik ook niet ;kan geen dos laden (pm 7)en nadat windows de controllers leest en wil schrijven op de harde schijf komt de melding geen schijf gevonden.Met Max blast idem; schrijft dos candara ,drivers voor cd lezers en stopt ermee. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2006 De SATA driver van dit bord vind je [url=http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us]hier[/url]. Download de file Silicon Image Serial ATA RAID driver version V1.0.0.281 (134 kb) en unzip deze op een diskette. Boot vanaf de Windows XP installatie CD en druk op F6 en stop de zojuist gemaakte diskette erin. Ga verder met de installatie en installeer de driver van de diskette mee. Hier wordt tijdens installatie om gevraagd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2006 Bedankt, het is gelukt dank zij die laatste tip. Nogmaals iedereen bedankt voor de snelle hulp Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2006 Even een schopje maar ik heb ook dit moederbord leek me niet nodig om een nieuw topic aan te maken. Wanneer ik de windows xp cd in m'n pc stop vermeld hij ook dat ie geen schijf kan vinden. Dit terwijl ik via linux wel gewoon bij al mijn data kan.. Iemand een idee/oplossing? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2006 Ook dus een flop aanmaken met de driver erop. Dan tijdens installatie van XP op F6 drukken (additionele drivers installeren) en driver installeren van de flop als er om gevraagd wordt. Kortom: dezelfde procedure volgens als de TS. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2006 Thanks! Had ik zelf ook op kunnen komen maar een bevestiging is wel altijd zo fijn :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2006 [quote:a5b3455607="Dude001"] Wanneer ik de windows xp cd in m'n pc stop vermeld hij ook dat ie geen schijf kan vinden. Dit terwijl ik via linux wel gewoon bij al mijn data kan.. [/quote:a5b3455607] Hoezo Linux ongebruiksvriendelijker dan Windows 8) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen