anoniem Geplaatst: 26 januari 2006 Delen Geplaatst: 26 januari 2006 Ik zou een draadloze verbinding willen maken tussen mijn laptop (Tosh Tecra8000 met Win98SE) en mijn modem (Speedtouch met ISDN ADSL). Waar kan ik de 'goede' benodigde informatie vinden, die mij duidelijk maakt waar ik op moet letten, en waar het fout kan gaan. Dit onder meer naar aanleiding van een 'aanbieding' van een computerzaak, die een router met 54 Mbps tezamen met een PCMCIAkaart van 11 Mbps wilde verkopen, en met het verhaal kwam dat deze router ivm verbeterde protocollen zoveel beter was. En met de opmerking dat ik mij eerst grondig in de materie moest verdiepen. Overigens, excuses indien ik mij richt tot de verkeerde onderwerpgroep. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2006 Kijk eens bij netwerken/ anders netwerken of aanleg installatie instellingen, wellicht zul je hier meer informatie vinden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2006 Er is mij ook verteld dat 100g+ goed zou zijn. Ik heb deze term echter nog niet ergens kunnen vinden. Vandaar o.m. het verzoek. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2006 Ik zou voor de 54Mbpps of sneller gaan, 11 Mbpps is al verouderd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2006 Snelheid is niet mijn grootste zorg, dus 11 Mbps zou kunnen. Maar er werd ook gesuggereerd dat de protocollen voor 11Mbps 'meer problemen' geven dan die voor 54 Mbps. Is dat juist? Overigens, de combinatie van een 54 Mbps router met een 11 Mbps PCMCIA-kaart lijkt mij een Jaguar met houten wielen. Of zie ik dat verkeerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2006 Ja klopt. (jaguar + motor van suzuki alto) 54 Mbps moet je kopen icm 54 Mbps (ze zijn wel backwards-compatible hoor, die 11 Mbps gaat heus wel werken) maar dan ben je zelf "fout" bezig met je inrichting van je draadloze netwerk. Binnenkort komt er een Wifi-standaard 802.11 N uit die 108 Mbps gaat leveren. Die is er al, echter nu wordt je ook gedwongen de bijbehorende netwerkkaart van dezelfde fabrikant erbij te kopen (andere fabrikant is geen garantie dat het werkt). Dat is vervelend als een kennis een keer bij jou thuis komt internetten met z'n laptop. Ga niet voor het goedkoopste. De beste onder de draadloze routers is toch wel Linksys WRT54G (54 mbps), lekker stabiel (dwz verliest nooit de connectie, dat is erg annoying, terwijl robotics dat wel 's overkomt) en Belkin hoor ik goede verhalen over. Ik heb zelf hier alles Linksys - tja perfect en met een expander totaal geheel stabiel tot ver 100 mtrs. Geloof prijs ex-btw: router linksys WRT54G (letop, koop geen v5 maar de WRT54GL, die kan je modden daar de "L" staat voor Linux, open source). Suc6 met je aankoop. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2006 Prijs WRT54GL ligt al voor tussen 50 en 60 eur in winkel (ex-btw) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2006 Is dit een router of een modem-router. Ik heb al een modem dus een router is voldoende. Ik lees dat Belkin ook een goed merk is. Hier wellicht ook een type nummer voor dat zou voldoen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2006 Dit is een router. Ondanks dat Belkin een goed 108 Mbps product op de plank heeft liggen (zit Linksys in, alleen met een ander jasje) lopen ze voor op de nwe Wireless standaard 11 N. Gewoon Linksys wrt54gL kopen. Hetzelfde als de wrt54g (hardware versie 4 of lager). versie 5 draait VxWorks en kan je niet meer upgraden naar een router met functionaliteit twv 600,-- EUR (static IP-adressering, bridging, site-surveys, firewall logging, QOS en port-forwarding en meer van dat soort geneuzel...). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2006 Nog even voor de goede orde. Ik heb begrepen dat de koop van versie 5. dus niet verstandig is, maar dat het beter is een lagere versie aan te schaffen (of een WRT54GL). Is dat juist? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2006 Even melden dat ik heel goede ervaringen heb met D-link ivm bereik, los door isolatie heen :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2006 [quote:8014f3c43b="ldej24"]Nog even voor de goede orde. Ik heb begrepen dat de koop van versie 5. dus niet verstandig is, maar dat het beter is een lagere versie aan te schaffen (of een WRT54GL). Is dat juist?[/quote:8014f3c43b] Dat is juist. Zie hier hoe Linksys hiermede de plank missloeg en snel de wrt54GL in de mark zette, artikel: http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=51444 technische uitdieping, artikel: http://www.linksysinfo.org/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=6 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen