anoniem Geplaatst: 24 januari 2006 Delen Geplaatst: 24 januari 2006 Ik heb een notebook: een Sony notebook versie PCG-FX705, +/-3 jaar oud, windows xp. Sinds een paar dagen heb ik last van een flikkerend beeldscherm, ook lijkt de boel hierdoor de laatste tijd sneller vast te lopen. ik heb niet zoveel ervaring met notebooks maar wat kan het probleem zijn... voor ik naar een winkel stap. schien dat ik het zelf eerst op kan lossen, reparaties zijn al duur genoeg Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2006 Kan beeldscherm zijn of videokaart die brak is. Begin eens met het aansluiten van een externe monitor. Als die goed werkt ligt het niet aan je videokaart en is er iets met je notebookscherm mis. Vertoont het externe scherm hetzelfde euvel, dan mag je ervan uitgaan dat je notebookscherm OK is en dat het aan de aansturing van je scherm, dus waarschijnlijk de videokaart, ligt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2006 dan ligt het aan het beeldscherm, wanneer ik m'n laptop via een andere pc wil benaderen (via vnc) dan is er geen geflikker te zien. zodra ik m'n laptop openklap begint het geknipper al en stopt het daarna even om vervolgens weer te knipperen. hoe duur is dat eigelijk, een scherm repareren ? schien hoeft er alleen een lamp worden vervangen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2006 Sluit eens een los beeldscherm aan op je laptop, dat zou ook wel het een en ander duidelijk moeten maken. Bij mijn weten zijn dergelijke reparaties overigens niet echt goedkoop. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2006 ik ben nu niet thuis maar ik denk dat ik dan geen problemen zullen ontstaan als ik m'n monitor op m'n laptop aansluit hoe duur zou zoiets zijn ? is het gewoon niet een kwestie van lampen vervangen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2006 Goed, monitor aangesloten, ook geen verbinding Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2006 Draai eens een paar testjes (op ingebouwd scherm). Start > Uitvoeren > dxdiag Daar de testjes in de tabbladen beeldscherm en DirectXdraaien. Wat krijg je dan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2006 [quote:5064bcdf76="KeesA"]Draai eens een paar testjes (op ingebouwd scherm). Start > Uitvoeren > dxdiag Daar de testjes in de tabbladen beeldscherm en DirectXdraaien. Wat krijg je dan?[/quote:5064bcdf76] op een afstand vanaf een andere computer met behulp van vnc-server zagh ik alles wat ik had moeten zijn, alle testjes waren geslaagd, schien toch een kabeltje los/kapot ? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen