Ga naar inhoud

router probleem ?


Aanbevolen berichten

Beste Lezer(es), Middels een router probeer ik een tweede pc aan te sluiten. De kabel, die ik gebruik is ca. 15 meter lang. Zelf moest ik de connectors aanbrengen, waarvoor ik een goede beschrijving en tang ter beschikking heb. Maar als ik de kabel aansluit, reageert de router niet. Ook de pc geeft aan, dat er geen verbinding is met het internet. Je zou dus denken, dat de connectors niet goed zijn aangesloten. Dus heb ik deze met grote zorgvuldigheid opnieuw aan de kabel gezet. Weer geen resultaat. Kan er iets anders aan de hand zijn ??? Werner
Link naar reactie
[list=1:74da5961db][*:74da5961db]Werkt PC1 al wel op de router? [*:74da5961db]Zet die nieuwe kabel eens in de oude verbinding tussen PC1 en modem of router. Als dat werkt, is die kabel goed, en kan dat alvast als oorzaak worden uitgesloten. [*:74da5961db]Probeer of PC2 rechtstreeks op de modem functioneert, in plaats van PC1. Zoniet, dan is waarschijnlijk de netwerkkaart nog niet juist ingesteld. [/list:o:74da5961db]
Link naar reactie
Misschien een domme opmerking maar heb je de computernamen wel verschillend en is de netwerknaam wel hetzelfde? Ik kon ook een tijd geen verbinding krijgen en zat te zoeken en te zoeken toen kwam ik erachter dat ik de computernamen hetzelfde had. :( Kan ook zijn dat je netwerkkaart niet juist is. Wat je zou kunnen doen is via comfigscherm >> systeem de netwerkkaart te verwijderen en ff opnieuw op te starten. eventueel de nieuwste drivers downloaden
Link naar reactie
Is het mogelijk om de 2e computer heel even op de kabel van de 1e computer aan te sluiten? Wanneer dat wel werkt weet je in ieder geval zeker dat het toch de netwerkkabel is. In dit soort gevallen altijd bij de basis beginnen, dus eerst zekerheid krijgen dat de kabel in orde is en de router in orde. Dat betekent bijvoorbeels d (ik geef toe er zitten open deuren bij ...): 1. Sluit kabel van 1e computer aan op de aansluiting van de 2e computer. Wanneer de 1e computer werkt, dan weet je dat de gebruikte aansluiting in orde is. 2. Gebruik de 2e kabel voor de 1e computer, werkt die? Dan is de netwerkkabel in orde. >>> Wanneer deze testen goed zijn, hoef al over heel veel zaken niet meer te twijfelen! Gaat bv test 2 mis, dan kan je een hoop tijd besparen door de aandacht niet alle andere zaken te besteden, complete tijd verspilling! 3. Sluit de 2e kabel aan op de 2e computer en de router. Branden er nu ledjes (router, computer)? Nee, probleem met de kabel, computer of netwerkkaart. Omdat de ledjes niet branden is de kabel de hoofdverdachte, alleen uit te sluiten met bv test 2. Test 4 beschrijft de checks voor de netwerkkaart. >>> Volgorde volgende testen (eigenlijk checks) om mogelijke oorzaak te vinden niet super belangrijk 4. Is de netwerkkaart correct geinstalleerd? Bijvoorbeeld te zien aan netwerksysmbooltje rechtsonder, alleen ja, hoeveel netwerkkaarten heeft die computer? Zit er ook Firewire op? Mijn computer zou er bv 3 hebben (incl Firewire). De Firewire (400Mb) moet je niet kiezen! Voor de rest hoop ik dat je de juiste netwerkkaart kiest, alleen een probleem wanneer er 2 zijn, bij eentje kies je altijd de goede. Dus ga na of de computer dezelfde aansluiting gebruikt als die jij in gedachten hebt? Wat zie je als je op het netwerksymbooltje klikt? Kijk eventueel in Apparaatbeheer of er hardware voorzien is van een vraagteken of een uitroepteken. Interessant is dus met name de netwerkkaart(en). Controleer of de netwerk adapters die er zijn ook echt herkend zijn en probleemloos lijken te functioneren. Als dit een "goed" werkende netwerkkaart oplevert, en je weet ook zeker dat er maar eentje is, dan is er iets mis met de netwerkkaart. Alleen test 1 kan zekerheid geven dat de netwerkkaart in orde is. Hierna kunnen nog meer testen volgen, alleen ja, eerst wat meer informatie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...