anoniem Geplaatst: 23 januari 2006 Delen Geplaatst: 23 januari 2006 In mijn systeem zit een NEC 3550 DVD brander (12 speed) en als master ingesteld, doet er 20 minuten over om een speelfilmdvd (Platinum 8speed) te branden vanaf een bestand (image) van de harde schijf. Bij een kopie 1 op 1 vanaf interne DVD player (Slave) , doet hij er zelfs een half uur over. Hoe kan dit? Mijn systeem bestaat uit een Gigabyte GA-K8NXP-Sli mobo met en Athlon 64X2 4400 met 2 Gb dual channel geheugen. Maxtor serial ATA HD. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2006 Je geeft zelf het antwoord al: Je brand met 8 speed. De gebruikte schijf is niet geschikt voor 12 speed. Vanuit de DVD-speler naar de DVD brander kost uiteraard extra tijd. De informatie moet vanaf de tragere DVD speler naar het geheugen gezet worden. Dat is een zwakke schakel. Je HD is veel sneller. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2006 Ook met een 16 speed DVD+R duurt het branden ruim een kwartier!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2006 DMA staat wellicht uit kijk dat even na in apparaatbeheer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2006 Hoe wijzig ik dat in apparaatbeheer. Bij de eigenschappen van het apparaat kan ik het niet vinden. Bij de optie beeld zie ik wel DMA (staat op 4??) maar kan ik niet wijzigen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2006 Zelf brand ik altijd op 4x dan kunnen oudere dvd spelers ze ook goed lezen gr HDL Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2006 met 4x doet een dvd er bij mij ook gewoon 18 minuten over... dus die tijd klopt niet. Misschien kan je pc de gegevens niet snel genoeg aanleveren? DVD branden is vrij zwaar dacht ik. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2006 [quote:4f5871f3f7="HermanH"]Je geeft zelf het antwoord al: Je brand met 8 speed. De gebruikte schijf is niet geschikt voor 12 speed. Vanuit de DVD-speler naar de DVD brander kost uiteraard extra tijd. De informatie moet vanaf de tragere DVD speler naar het geheugen gezet worden. Dat is een zwakke schakel. Je HD is veel sneller.[/quote:4f5871f3f7] zelf op 8 speed moet het toch binnen 10 minuten lukken hoor. @Tinus: heb je zijn specs gezien?? veel snellere pc's zijn er momenteel niet verkrijgbaar... Zelfs op een P3 kan je op 8 speed branden..... Welk programma gebruik je om te branden? Staat daar geen instelling fout? Misschien schijfcontrole aanstaan? dat hij ook nog eens controlleert of hij goed gebrand is? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2006 oohhw hahaha sorry niet gezien :oops: misschien staat simulatie aan?(domme fout die ik zelf een keer maakte) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2006 Probleem is opgelost, een firmwareupdate doet wonderen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen