Ga naar inhoud

hoe lang blijven gegevens op een hdd staan

Aanbevolen berichten

stel je voor als iemand een backup maakt of bestanden wil bewaren op een harde schijf die hij bevoorbeeld in een goed afgesloten doos in de kast bewaart hoe lang blijven die gegevens op die hdd staan? heb namelijk van iemand gehoord dat je na een x aantal jaar de gegevens wel lekken ofzo overigens is het zomaar een vraagje ik ga het niet doen namelijk
Link naar reactie
Ik heb eigenlijk werkelijk geen idee, ik weet ook niet of een hdd het langer zou houden dan een cd, ik heb hier denk ik nog wel een gebrande cd uit ong1998 :roll: , en die doet het nog steeds dus dat is al 7 jaar. Een harde schijf moet het minstens zolang volhouden denk ik, zeker als je hem op de juiste manier opbergt.
Link naar reactie
[quote:e4f6d8a784="pimp my pc"][quote:e4f6d8a784="pimp my pc"] overigens is het zomaar een vraagje ik ga het niet doen namelijk[/quote:e4f6d8a784] ik was gewoon nieuwsgierig had het namelijk van iemand gehoort en wilde weten of het echt zo is ik ga het zelf niet doen hoor :D[/quote:e4f6d8a784] Probeer het eens met google.... daar is vast wel een website te vinden die het kan vertellen.... Het ligt helemaal aan de omstandigheden.... Van CD's werd bij de introductie ook gezegd dat ze 100 jaar goed zouden blijven... wat ook nog niet bewezen is... De meeste bedrijven maken gebruik van Backup-tapes, deze werken eigenlijk op dezelfde manier als een harde schijf... bij een hdd heb alleen het probleem met het loopwerk dat vast gaat zitten. Zelfde geldt voor de HDD zelf: Wie zegt dat er dan nog een PC bestaat waar de HDD in past.... denk aan interface, formaat, enz...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...