anoniem Geplaatst: 18 januari 2006 Delen Geplaatst: 18 januari 2006 stel je voor als iemand een backup maakt of bestanden wil bewaren op een harde schijf die hij bevoorbeeld in een goed afgesloten doos in de kast bewaart hoe lang blijven die gegevens op die hdd staan? heb namelijk van iemand gehoord dat je na een x aantal jaar de gegevens wel lekken ofzo overigens is het zomaar een vraagje ik ga het niet doen namelijk Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2006 Ik denk een jaar of 10-15, misschien nog wel langer. Als het een stalen kast is heb je kans dat je hem na een maand er al leeg uit kan halen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2006 ze zeiden als je hem iedere 4 jaar even defragmenteerd dat ie dan weer een tijdje goed blijft :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2006 hmm als je hem niet gebruikt heeft defragmenteren ook geen nut volgens mij Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2006 das ook waar maar ze bedoelen denk als je iets gaat verplaatsen dat het veld weer sterker wordt op de schijf denk ik maar sorry van de rare vraag :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2006 Maar wat is nu zo interessant om data 20 jaar te bewaren . Als je particulier bent . Een bedrijf of instelling . Dat kan ik begrijpen maar voor de rest pfff Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2006 [quote:37e6036f8c="pimp my pc"] overigens is het zomaar een vraagje ik ga het niet doen namelijk[/quote:37e6036f8c] ik was gewoon nieuwsgierig had het namelijk van iemand gehoort en wilde weten of het echt zo is ik ga het zelf niet doen hoor :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2006 Ik heb eigenlijk werkelijk geen idee, ik weet ook niet of een hdd het langer zou houden dan een cd, ik heb hier denk ik nog wel een gebrande cd uit ong1998 :roll: , en die doet het nog steeds dus dat is al 7 jaar. Een harde schijf moet het minstens zolang volhouden denk ik, zeker als je hem op de juiste manier opbergt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2006 de data op harde schijven wordt machnetisch opgeslagen toch? dus als het machnetisch veld afneemt in een x aantal jaar kan ie leeg zijn Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2006 [quote:e4f6d8a784="pimp my pc"][quote:e4f6d8a784="pimp my pc"] overigens is het zomaar een vraagje ik ga het niet doen namelijk[/quote:e4f6d8a784] ik was gewoon nieuwsgierig had het namelijk van iemand gehoort en wilde weten of het echt zo is ik ga het zelf niet doen hoor :D[/quote:e4f6d8a784] Probeer het eens met google.... daar is vast wel een website te vinden die het kan vertellen.... Het ligt helemaal aan de omstandigheden.... Van CD's werd bij de introductie ook gezegd dat ze 100 jaar goed zouden blijven... wat ook nog niet bewezen is... De meeste bedrijven maken gebruik van Backup-tapes, deze werken eigenlijk op dezelfde manier als een harde schijf... bij een hdd heb alleen het probleem met het loopwerk dat vast gaat zitten. Zelfde geldt voor de HDD zelf: Wie zegt dat er dan nog een PC bestaat waar de HDD in past.... denk aan interface, formaat, enz... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2006 het was ook pure intresse want over 3 jaar heb je veel grotere snellere hdd s maar was nieuws gierig naar de houdbaarheids datum maar ik ga het even googlen 8) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen