Ga naar inhoud

USB stick is niet benaderbaar

Aanbevolen berichten

Mijn USB-stick, CosKin 512MB, is niet benaderbaar. Als ik hem inplug wordt hij door WXP pro herkend en de dirtree wordt ook in de verkenner weergegeven. Ik kan echter niet naar de stick schrijven of van de stick lezen( bestand niet gevonden) Via PC inspector hwb ik wel de meeste bestanden kunnen redden maar ik zou graag willen weten of de stick zelf nog te gebruiken is. Format via deze computer wordt geweigerd
Link naar reactie
Ik heb alle files kunnen redden met PCInspector en GetDataBack maar nu zoek ik nog een manier om de USB stick zelf te redden. Formateren eindigd met de foutmelding: Kan formateren niet voltooien. Wissen van folders en files eindigd met: folder/file niet gevonden. Is er een menier om de stick te redden of wordt het gewoon 'klein electronisch afval'?
Link naar reactie
[quote:7e9d3583a1="gi32288"]Ook onder linx (suse 10) en met de rescuedisks van patitionmagic 8 lukte het niet om de stick te wissen en/of te formateren. [/quote:7e9d3583a1] Wat heb je dan geprobeerd onder Linux? Als je SuSE Linux hebt gestart in KDE, start dan KDE menu > Systeem > Partitionering. Het waarschuwings dialoog beantwoord je met JA. Hoe wordt je usb-stick getoond? Check ook nog of je usb-stick niet gemount is, door te typen in een Konsole [code:1:7e9d3583a1] df -h [/code:1:7e9d3583a1][Enter] Als de usb-stick is gemount, dient deze eerst te worden unmount. Als je zeker weet welke partitie(s) je usb-stick is, kun je deze proberen te verwijderen. Bij twijfel zou je een screenshot kunnen posten van Partitionering. Of de output kunnen posten van [code:1:7e9d3583a1] fdisk -l [/code:1:7e9d3583a1][Enter] Het aanmaken van een nieuwe FAT partitie, zou je dan eventueel kunnen doen onder Windows met PartitionMagic. [quote:7e9d3583a1] Betekend dit dat het toch 'klein elektronisch afval' wordt?[/quote:7e9d3583a1] Heb gecheckt of er nog [url=http://www.cosk-in.com/warranty.htm]garantie[/url] op zit?
Link naar reactie
In 'KDE menu > Systeem > Partitionering' wordt de stick als sda met 1 partitie (sda1) van 512MB aangegeven. De folders en files worden door konquerer ook weergegeven. In het partitioneringsprog. kun je aangeven of het programma moet unmounten of dat je dat zelf wilt doen. Ik heb beide geprobeerd met hetzelfde resultaat: formatering kan niet uitgevoerd worden. Via fdisk kan ik de stick vinden maar als ik de partitie wis en een nieuwe wil installeren krijg ik de foutmelding dat niet naar de bootsector geschreven kan worden. Voor wat betreft de garantie: bedankt voor het adres van CosK-in. Ik heb de stick sept. 2005 gekocht maar of ik het bonnetje nog heb????? Het was een actie-aanbieding van de Fnac hier in Leuven voor €28 ( je vraagt je af of het al de moeite wel waard is) In elk geval dank voor het meedenken en jullie suggesties
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...