Ga naar inhoud

Front audio


Aanbevolen berichten

hallo ;) ik heb de stekker van mn front audio aangesloten op mn mobo, maar hij deed het niet... dus na lang nadenken bedacht ik me dat onboard audio uitgeschakeld was in BIOS, omdat ik er een pci geluidskaart in heb zitten. is er een manier waarop de Frontaudio het wel kan doen, zonder dat ik onboard audio moet gaan gebruiken?? thx alvast + groet, oconnor :wink: [color=red:6af2c5a6b2]EDIT: er zitten wel verschillende aansluitpunten op mn geluidskaart, namelijk: spdif in, pcspk in, modem out, modem in, aux in , cd audio in, en nog een naamloos (wit) stekkeraansluitinkje... heeft dit er mee te maken? waar moet hij dan ingestoken?[/color:6af2c5a6b2]
Link naar reactie
ok bedankt, dan nog 2 vragen: is een geluidskaart van 13 euro (pci) beter dan het onboard geluid ( allebei 5.1) en 2 bij het plaatsen van het moederbord, zit er een soort "ijzeren plaatje" waaruit de uitgangen ( usb, keybord, muis) enz. steken. dit werd meegeleverd met et mobo, maar daar waar 3 "gaatjes" horen te zitten in dat plaatje, zit gewoon metaal... is dit een fabriekfout???? voor de duidelijkheid: de 3 geluidsaansluitingen die daar horen te zitten zijn nu niet bereikbaar) ( gigabyte bord) thanx ;) groetjes OConnor
Link naar reactie
Klinkt idd als een foutje van de fabriek. Je kan ze mailen of ze een goeie sturen, maar dat kan ff duren. Je kan ook zelf gaatjes boren ofzo. Mss zit er bij je systeemkast ook een I/O shield die wel past? Verder zal een pci geluidskaartje van 13 euro niet veel beter zijn dan onboard denk ik. Ligt een beetje aan de chip die hij gebruikt. Een kaartje van creative is denk ik wel iets beter, maar een goedkope van sweex zal niet beter zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...