anoniem Geplaatst: 15 maart 2006 Delen Geplaatst: 15 maart 2006 hallo allemaal, een raar geval. Ik heb een CD drive (ASUS CD-S400/A) en een CD/RW (Philips CDRW2412A). Beide in een Dell computer gezet: acherop ingesteld op cable direct (dat schijnt te moeten); draaiden goed op Windows 98, nu XP. De ASUS wil moeilijk open: probeert wel als ik op het knopje druk naar kan niet. Gaat dan na enige malen wel. De Philips loopt onregelmatig. Nu dacht ik dat het bij de ASUS aan het knopje lag (beetje vuil contact of zo) en dat de Phiulip gewoon stuk was (kan er echter wel mee branden). Nu blijkt dat de ASUS wel normaal reageert/opent als ik eerst de Philips heb laten openen. Dus toch een softwareprobleem zou ik zeggen. Wie weet daar iets van of kan me helepen dit op te lossen dank theodosius. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2006 misschien overbodig maar heb je ales wel goed aangesloten? Dus de voedingskabel goed aangedrukt en de ide kabels goed? Welke staat op master en welke staat op slave? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2006 Het staat op cable select, dus master/slave is afhankelijk van de positie aan de kabel. Ik zou het toch maar eens gewoon met master/slave instelling proberen. Je kunt er niets mee vernielen, het werkt of het werkt niet. Het kan ook zijn dat één van beide defect is. Geen problemen als je slechts één apparaat aansluit? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2006 Gerben, dank voor je antwoord. Ik had het eerst op master/slave staan, maar een Dell-forum berichtte mij dat het op Cable-direct moest. Maar, waarom zou de ASUS zo reageren als de Philips kapot is (dat is deels ook zo - zie boven)? dank theodosisus Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2006 [quote:9ddf0b02de="theodosius"]Ik heb een CD drive (ASUS CD-S400/A) en een CD/RW (Philips CDRW2412A). (..) Ik had het eerst op master/slave staan, maar een Dell-forum berichtte mij dat het op Cable-direct moest. [/quote:9ddf0b02de] Cable-Select zou inderdaad ook goed moeten werken. Gebruik je daarvoor wel een 80 aderige flat/ronde kabel? Als je op Primary Master je harde schijf hebt, zou je ook nog je CD drive (ASUS CD-S400/A) op Primary Slave kunnen zetten. En je CD/RW (Philips CDRW2412A) als Secondary Master. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2006 Ik zou inderdaad ook wat verschillende configuraties uitproberen. Je kunt ook de kabel eens vervangen, die wil een enkele keer ook wel eens kapot gaan. Verder de beide drives apart uitproberen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2006 Allemaal bedankt, ik zal eens gaan rommelen. theodosius Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen