Ga naar inhoud

Twee cd(cdrw)drives beïnbloeden elkaar bij opstarten?

Aanbevolen berichten

hallo allemaal, een raar geval. Ik heb een CD drive (ASUS CD-S400/A) en een CD/RW (Philips CDRW2412A). Beide in een Dell computer gezet: acherop ingesteld op cable direct (dat schijnt te moeten); draaiden goed op Windows 98, nu XP. De ASUS wil moeilijk open: probeert wel als ik op het knopje druk naar kan niet. Gaat dan na enige malen wel. De Philips loopt onregelmatig. Nu dacht ik dat het bij de ASUS aan het knopje lag (beetje vuil contact of zo) en dat de Phiulip gewoon stuk was (kan er echter wel mee branden). Nu blijkt dat de ASUS wel normaal reageert/opent als ik eerst de Philips heb laten openen. Dus toch een softwareprobleem zou ik zeggen. Wie weet daar iets van of kan me helepen dit op te lossen dank theodosius.
Link naar reactie
Het staat op cable select, dus master/slave is afhankelijk van de positie aan de kabel. Ik zou het toch maar eens gewoon met master/slave instelling proberen. Je kunt er niets mee vernielen, het werkt of het werkt niet. Het kan ook zijn dat één van beide defect is. Geen problemen als je slechts één apparaat aansluit?
Link naar reactie
[quote:9ddf0b02de="theodosius"]Ik heb een CD drive (ASUS CD-S400/A) en een CD/RW (Philips CDRW2412A). (..) Ik had het eerst op master/slave staan, maar een Dell-forum berichtte mij dat het op Cable-direct moest. [/quote:9ddf0b02de] Cable-Select zou inderdaad ook goed moeten werken. Gebruik je daarvoor wel een 80 aderige flat/ronde kabel? Als je op Primary Master je harde schijf hebt, zou je ook nog je CD drive (ASUS CD-S400/A) op Primary Slave kunnen zetten. En je CD/RW (Philips CDRW2412A) als Secondary Master.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...