anoniem Geplaatst: 15 januari 2006 Delen Geplaatst: 15 januari 2006 Mijn 2 a 3 jaar oude printer Canon i850 print met erg veel horizontale strepen. Het volgende heb ik al geprobeerd: - uitlijnen van de printerkoppen - reinigen van de printerkoppen - diep reinigen van de printerkoppen - nieuwe inktcartidges Weet iemand nog een oplossing, want in de handleiding staan verder geen mogelijkheden? De printer wordt 3 a 4 keer per week gebruikt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2006 Als je met die horizontale strepen bedoelt dat er gedeeltes van de print ontbreken dan ligt het aan de kop/spuitmondjes. Als er echter vegen op het papier verschijnen zou ik de papierdoorvoer eens controleren, grote kans dat de printkop het papier raakt. Gr, Jim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2006 Er ontbreken inderdaad horizontaal stukjes tekst. De doorvooer gaat prima. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2006 Heeft die i850 een vaste printkop of zitten ze in de cartridges? Het kunnen kapotte spuitmondjes zijn en da's pech want dat betekent "nieuwe printkop" en dat is vaak net zo duur el een nieuwe printer. Het kan ook aan de contactjes op de printkop liggen,als die vuil zijn/slecht contact maken krijg je hetzelfde probleem. Gr, Jim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2006 Ik heb dezelfde printer Het probleem ligt bij de cartridges. Toevallig een B-merk gekocht? Bij deze printer zitten de spuitmondjes op de cartridges. Wat je kan proberen is de cartridges op een schoteltje lauw water te zetten voor een paar uur (niet onderdompelen!). Daarna de cartridges goed afdrogen met een schoon droog doekje en opnieuw grondig reinigen doen. Is het probleem nog niet opgelost? Dan gewoon originele Canon cartridges kopen, deze zijn ook helemaal niet zo duur. Tevens het advies de printer regelmatig te laten printen. Als je de printer een paar weken niet gebruikt drogen de cartridges uit. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen