Ga naar inhoud

Printer in een netwerk opnemen

Aanbevolen berichten

Hallo, wie kan mij vertellen hoe ik een printer in een thuis netwerk instaleerd. Ik heb een eminent router, daar heb ik twee pc aan hangen met utp (kabel) en een laptop draadloos. ik heb een hp jetdirect 300x en een hp 2000c de printer werkt via de paralelle poort maar hoe nu verder, ik kan ook de drivers voor de jetdirect niet vinden alleen een download manager maar dat wil niet. vast vriendelijk bedank. Bill
Link naar reactie
[quote:85cdebc14e="h.b.koster"]bedankt voor het antwoord, haal ik dat bij HP op? en het ip adres moet dat ergens aan voldoen of hoe beplaal je dat Bill[/quote:85cdebc14e] Ik denk dat je Jetadmin gewoon op de site van hp kan vinden, of op de cd van de jetdirect als je die nog hebt. Het ipadres moet in de range vallen van je computers, dus als je iets hebt van 192.168.1.x met een subnet van 255.255.255.0, dan moet hij een adres krijgen in de 192.168.1 reeks
Link naar reactie
[quote:51f6729ea7="h.b.koster"]Hallo, wie kan mij vertellen hoe ik een printer in een thuis netwerk instaleerd. Ik heb een eminent router, daar heb ik twee pc aan hangen met utp (kabel) en een laptop draadloos. ik heb een hp jetdirect 300x en een hp 2000c de printer werkt via de paralelle poort maar hoe nu verder, ik kan ook de drivers voor de jetdirect niet vinden alleen een download manager maar dat wil niet. vast vriendelijk bedank. Bill[/quote:51f6729ea7] Het gemakkelijkst gaat het als de printer lokaal installeert op de PC's en dan handmatig een TCP/IP poort aanmaakt bij de printer...
Link naar reactie
[quote:91cf3797f8="RK"][quote:91cf3797f8="h.b.koster"]Hallo, wie kan mij vertellen hoe ik een printer in een thuis netwerk instaleerd. Ik heb een eminent router, daar heb ik twee pc aan hangen met utp (kabel) en een laptop draadloos. ik heb een hp jetdirect 300x en een hp 2000c de printer werkt via de paralelle poort maar hoe nu verder, ik kan ook de drivers voor de jetdirect niet vinden alleen een download manager maar dat wil niet. vast vriendelijk bedank. Bill[/quote:91cf3797f8] Het gemakkelijkst gaat het als de printer lokaal installeert op de PC's en dan handmatig een TCP/IP poort aanmaakt bij de printer...[/quote:91cf3797f8] Zal je toch eerst een ipadres op de jetdirect in moeten stellen.
Link naar reactie
[quote:c7fd2e9311="h.b.koster"]oke ik heb er geen cd bij, maar ik heb al bij hp gekenen, maar daar kom ik nog direct uit. Maar moet ik dat prog jetadm op elke computer instaleren die ik aan het netwerk heb hangen.[/quote:c7fd2e9311] Nee, met Jetadmin kan je je jetdirectbox configureren, en een ipadres geven. Vervolgens kan je bij alle computers de printer installeren door een printpoort (tcp/ip) aan te maken en daar de printer op installeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...