Ga naar inhoud

Harde tik, ligt dit aan de PC of aan de boxen?

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb sinds kort een rolluik op m'n kamer. werkt perfect allemaal, op 1 ding na: bij het naar beneden\boven doen klinkt er een harde tik door mijn geluidsset! een wat lichtere, maar ook duidelijk hoorbare tik klinkt als ik 1 van de lampen uit\aan doe... ligt dit aan de PC, of aan de speakerset? Medion setje, 1 subwoofer + 5 satelietluidsprekers, 5.1 ch pc: net nieuw, was bij de oude ook al, als enige meegenomen geluidskaart van Sweex (5.1 ch) bedankt alvast gr. OConnor :lol:
Link naar reactie
Het is niet zo onschuldig als het lijkt, het is wel degelijk schadelijk voor je apparatuur, nadeel is dat er vrij moeilijk wat aan te doen is. Die opstartpieken hebben heel veel apparaten, met name elektrisch gereedschap. Ik verhuur zelf gereedschap, en we hebben van die grote 230mm haakse slijpers die een vermogenspiek hebben van een kleine 5KW, terwijl ze eenmaal draaiende (maar) 2,4KW gebruiken. Bij veel mensen zijn die dan ook niet normaal te gebruiken aangezien meteen de stoppen doorslaan. Enige echte goede oplossing is het gebruik van een apparaat die een spanningsstabilisator, een spanningsontstoorder (ruisfilter) en een piekspanningsbeveiliging/filter in één is. Maar die moet je dan wel voor zo'n beetje elk apparaat gebruiken. Maar je hebt dan nooit meer die problemen, en de kwaliteit van beeld en geluid zal flink vooruit gaan op de aangesloten apparatuur.
Link naar reactie
Heel erg leuk, maar waarschijnlijk doet het niet waar het voor bedoelt is, of in ieder geval niet goed. In de cosumentengids van maart 2005 stond en test van dit soort stekkerdozen, meer dan een derde van de getest producten was onveilig, sommigen vlogen zelfs in brand bij de beproefing. Bijna de helft scoorde onvoldoende, met name bij gebruik icm stopcontacten zonder randaarde. En slechts drie producten kwamen uit de test met een voldoende, die producten kwamen uit de duurdere series van de merken belkin, bandridge en brennenstuhl (op volgorde plaats 3-2-1).
Link naar reactie
Het ligt niet aan de speakerset, alleen hoor/merk je het bij het ene apparaat wel en bij de andere niet, omdat ze soms al beveiligd en ontstoord zijn. Maar het probleem zit hem eigenlijk in de stroomvoorziening, maar daar valt weinig aan te veranderen. Alleen op de manier die ik eerder aangaf, maar die is heel prijzig, maar verschil is echt goed merkbaar. Wordt vaak gebruikt door mensen die echt een vermogen (soms wel €20000) in hun A/V apparatuur hebben gepompt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...