anoniem Geplaatst: 12 januari 2006 Delen Geplaatst: 12 januari 2006 ik heb 2 computers 1 snelle pc met tagan voeding en een oudere met een qtec voeding die qtec voeding maakt een enorme hoge toon is niet hard maar wel irritant om te horen wat kan ik daar aan doen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2006 [quote:1f0c265ee8="pimp my pc"]wat kan ik daar aan doen?[/quote:1f0c265ee8]QTec voeding vervangen of oordopjes kopen. Het is gewoon troep. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2006 Qtec is inderdaad niet zo goed, maar voor een wat serieuzere oplossing, kan je eens hier kijken: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=155889 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2006 Een hoge piep komt van een spoel. Geschakelde voedingen werken met hoge frequenties die door een meetrillend spoeltje hoorbaar wordt. De spoel gaat mee resoneren met die hoge frequentie. Wat te doen? Maak de voeding los en maak hem open. Door wat verf te spuiten op het resonerende spoeltje stopt de resonantie. Als je goed kijkt dan zie je dat de fabrikant dat al gedaan heeft maar kennelijk onvoldoende. Mooi zou zijn als je de open gemaakte voeding weer aan zou kunnen sluiten op de computer en als je de piep weer hoort dan kan je met een lange geïsoleerde schroefendraaier 1 voor 1 wat druk op een spoelje uitoefenen. Bij 1 van de spoelen moet je succes hebben. Haal de spanning van de voeding af en spuit of kwastel wat verf op die spoel. Nadat deze droog is doe je de test opnieuw. En als het stil is dan zet je de voeding weer in elkaar. Bij dit alles moet je de grootst mogelijke voorzichtigheid in acht nemen want geschakelde voedingen werken met hele hoge spanningen, dus pas goed op of beter haal er iemand bij die ervaring heeft met elektronica. Succes Jack Marotick Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2006 K zelf zou gewoon het risico van electrocutatie voorkomen en een nieuwe voeding voor een euro of 20 kopen :P (Huntkey oid) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2006 Ik sluit me bij Sander aan. Het is inderdaad verstandiger een goeie Huntkey te kopen. Zo'n 20 à 30 euro en succes gegarandeerd. PS. Qtec = stront. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2006 [quote:730095ea4d="Sander1337"]K zelf zou gewoon het risico van electrocutatie voorkomen en een nieuwe voeding voor een euro of 20 kopen :P (Huntkey oid)[/quote:730095ea4d] Kom, kom. Een beetje hobbyïst kan dat wel. Ik had vorig jaar een Aopen voeding die nogal piepte en met de bovenstaande methode was dat snel geklaard. Als de TS hier tegenop ziet dan wil ik het wel voor hem doen. Ik woon in Huizen met wat geluk is dat niet te veel weg. Ik doe het gratis. Jack Marotick Ik heb vorig jaar een voeding voor de computer van de buren gekocht en dat was best een prima ding, niets mis mee, een Q-tec... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2006 dan spuit ik er wel even verf op:D ik dacht eerst dat de ventilator gaar was omdat de hele voeding maar 13 euro koste 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2006 [quote:491fd41b82="marotick"]Ik heb vorig jaar een voeding voor de computer van de buren gekocht en dat was best een prima ding, niets mis mee, een Q-tec...[/quote:491fd41b82] Ja.. Het kan goed gaan. Maar dat is echt 50/50 Respecteer het nou maar, niemand (behalve jij dan ;)) zal ons tegenspreken: q-tec/sweex = troep. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2006 Wat een gepruts met dat verf. Binnenkort ook een verkoold lijkje in huis? Ik sluit me bij beide Sanders aan (zal het aan de naam liggen :D ) Zo duur zijn die Huntkey's nu ook niet en ze zijn nog lekker stil ook :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2006 als ik mn radio aan heb of computer boxen hoor ik het niet meer dus zet ik voortaan gewoon die aan ipv repareren ik dacht eerst dat het mischien de fan was en ik heb nog een andere pc met tagan voeding die tagan was 5 keer zo duur :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2006 [quote:f0346b5650="Prin0096"]Wat een gepruts met dat verf. [/quote:f0346b5650] Wat een watjes. Nagellak mag ook. Gewoon even alle spoeltjes en trafo-tjes aflopen en op alle wikkelingen een druppeltje er op uitsmeren. Neem wel nagellak zonder metaaldeeltjes (glittereffect) Laat ons even weten of het je gelukt is. Jack Marotick Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2006 Oh trouwens, t boeit mij niks als je huis straks in de fik staat omdat je je "mod" verkeerd hebt gedaan en kortsluiting kreeg, maar mocht dit niet gebeuren, is er ook denk ik nog een kans dat je voeding gaat flippen en je hele pc gewoon gemolt is, of niet? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2006 [quote:a0a67f9b65="Sander1337"]Oh trouwens, t boeit mij niks als je huis straks in de fik staat omdat je je "mod" verkeerd hebt gedaan en kortsluiting kreeg, maar mocht dit niet gebeuren, is er ook denk ik nog een kans dat je voeding gaat flippen en je hele pc gewoon gemolt is, of niet?[/quote:a0a67f9b65] Sandeeeer!!! Geen paniek, voor iemand die wat handig is met elektronica is dit een klusje van niets. Marotick Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2006 Uhm ja maar ik ben ook best handig met elektronica, maar ik ben ook bang voor brand en electrocutatie: veiligheid voor alles. Nja kloot maar aan, we komen wel naar je crematie :lol: mits je die nog nodig hebt. :lol: :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2006 de toon is wel hoog maar niet zo hard dus ik ga wel radio luisteren of radio online pod cast luisteren en ik heb nog een nieuwere pc met een tagan gebouwd die kan ik ook gebruiken ik was alleen bang of het mischien slecht was voor de andere onderdelen zoals voltlijnen die niet kloppen of de fan die gaar was en er mee stopt maar die resonatie spoelen kunnen geen kwaat toch en volgende keer een huntkey voeding 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2006 [quote:5d1dc8d3a3="pimp my pc"]de toon is wel hoog maar niet zo hard dus ik ga wel radio luisteren of radio online pod cast luisteren en ik heb nog een nieuwere pc met een tagan gebouwd die kan ik ook gebruiken ik was alleen bang of het mischien slecht was voor de andere onderdelen zoals voltlijnen die niet kloppen of de fan die gaar was en er mee stopt maar die resonatie spoelen kunnen geen kwaat toch en volgende keer een huntkey voeding 8)[/quote:5d1dc8d3a3] Resonante, en nee, ze kunnen geen kwaad, tis alleen een irritant geluid (trouwens, als je iets wil hebben dat geen kwaad doet aan je pc moet geen QTEC voeding kopen:P) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2006 is sweeqs ook een afrader? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2006 sweex, qtec.. Ik heb zelfs het idee dat die producten uit dezelfde fabriek komen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2006 ze lijken wel veel op elkaar alle 2 goudkleurig en erg goedkoop maar respect hebben voor die merken want er zijn nog veel qtec aanhangers 8) ik heb al veel verhalen gehoort dat qtec wel goed is dus er is een trouwe aanhang :P ik heb wel eens meer iets verkeerd gezegt over qtec en meteen een discusie gehad met veel mensen ik neem er nog een tagan erbij denk ik Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen