Ga naar inhoud

Externe harde schijf SATA of ATA

Aanbevolen berichten

Ik wil nieuwe harde schijf kopen. Heb mijn oog laten vallen op een Hitachi SATA II schijf van 250GB. Als ik nu een behuizing koop voor een externe harde schijf, past die daar dan ook in? Ik lees namelijk nergens wat voor een schijf erin zo'n externe behuizing moet, SATA of ATA. Of maakt dit niet uit. Ik wil een Conceptronic kopen.
Link naar reactie
Ik wil een mogelijkheid hebben om alletwee de varianten te kunnen gebruiken. Ik heb al een 250GB Hitachi schijf. Ik wil eerst die nieuwe schijf als externe gebruiken. Eventueel bij een herinstallatie van mijn huidige Windows een RAID opstelling maken. Ik zag dat die externe behuizingen niet zo heel erg duur zijn dus wilde ik er zo een aanschaffen. Ik zie niet zo veel van die behuizingen met SATA en USB2 of Firewire. Ik heb hier gekeken http://www.cool-prices.nl/index.php/18,hid--2,sgid--4 Ik zie alleen de Sumvision maar dat is de enige en die vind ik niet zo mooi.
Link naar reactie
[quote:4a47852f4c="gerben"]IDE kastjes zijn het goedkoopste. Er zijn verder kasten voor sata met een usb interface, en kasten met een sata interface. De laatste is het snelste, maar ook het minst courante. Ook moet je dan de sata aansluiting in de pc doorlussen naar buiten.[/quote:4a47852f4c] Eentje met alleen een SATA aansluiting zie ik ook bij Cool prices staan maar dat is niet zo handig vind ik.
Link naar reactie
[quote:f16076af7d="noamen"]Ik wil een mogelijkheid hebben om alletwee de varianten te kunnen gebruiken. Ik heb al een 250GB Hitachi schijf. Ik wil eerst die nieuwe schijf als externe gebruiken. Eventueel bij een herinstallatie van mijn huidige Windows een RAID opstelling maken. Ik zag dat die externe behuizingen niet zo heel erg duur zijn dus wilde ik er zo een aanschaffen. Ik zie niet zo veel van die behuizingen met SATA en USB2 of Firewire. Ik heb hier gekeken http://www.cool-prices.nl/index.php/18,hid--2,sgid--4 Ik zie alleen de Sumvision maar dat is de enige en die vind ik niet zo mooi.[/quote:f16076af7d] Denk er aan dat je twee identieke hdd's nodig hebt voor een raid opstelling... en welke snelheidswinst denk je er mee te halen? Of is het een raid-5 oplossing (mirroring: twee hdd's waar exact dezelfde data op staat) Maar waarom SATA en IDE? IDE is op dit het meest courant... ik zou mij niet zo druk maken over SATA of IDE... Tegenwoordig is de USB-poort toch wel bijna de bottleneck...
Link naar reactie
Ik heb een 250GB SATA schijf van Hitachi. Ik wil er een 250GB SATA2 bijkopen (ook Hitachi). Gaat dit niet in een RAID opstelling? Ik dacht gehoord te hebben dat het wel mogelijk is om twee verschillende schijven in een RAID opstelling te zetten. Ik zit overigens te denken aan een RAID opstelling die de snelheid bevorderd ik dacht dat dat RAID 0 was of heb ik het allemaal mis?
Link naar reactie
RAID0 werkt over het algemeen het snelst, maar is ook het meest onveilig. Hij verdeelt de bestanden over de 2 schijven. Als dus 1 schijf kapot gaat, heb je helemaal niets aan de andere nog werkende schijf, er staan hier alleen maar 'halve' bestanden op als het ware. RAID1 is een veiligere oplossing. Deze doet mirroren, dus op schijf 1 staat dan precies hetzelfde als schijf 2.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...