anoniem Geplaatst: 11 januari 2006 Delen Geplaatst: 11 januari 2006 De situatie is: op het werk een pc en thuis een pc. Kun je dan op een mobiele draagbare usb-harddisk Windows installeren en al je programma's en bestanden, zodat je op beide pc's kunt werken ? Windows, lijkt me een probleem i.v.m. activering op basis van hardware in de pc. Of zie ik dat verkeerd ? En is het zonder meer mogelijk om vanaf een usb-harddisk op te starten ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2006 Dat lukt inderdaad niet. Zoals je aangeeft zal het activerings mechniscme van windows iedere keer weer aanspringen. Daarnaast zijn ook zaken als grafische kaart etc verschillend zodat de stuurprogrogramma's niet overeen komen (tenzij het dezelfde pc's zijn) De meeste recente computers kunnen wel opstarten vanaf usb maar dit is veel langzamer als direct op de IDE of SATA aansluiting. Als ik jou was zou ik de bestanden waarmee je werkt (MS word documenten etc) op die disk zetten. Je kan dan toch de bestanden openen en bewerken op beide locaties. Nadeel is echter wel dat je 2 licenties van bijvoorbeeld Office moet kopen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2006 Hum als je even het forum had bekeken dat had je kunnen vinden dat er al een topic over dit onderwerp is geweest.... Het is technisch zelfs niet mogelijk.... Naast het feit dat je systeembeheerder op het werk vast niet leuk zal vinden dat je het complete netwerk leeg lurkt.... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen