anoniem Geplaatst: 9 januari 2006 Delen Geplaatst: 9 januari 2006 hallo allemaal Sinds kort heb ik een Dell Dimension 4100, Windows XP Bij het formateren van de harde schijf (3 partities, FAT 32) kreeg ik een waarschuwing 'file size does not match FAT allocation for file'. Toch geformateerd met Partion Magic 8.0 (diskettes). PM en Windows vinden geen fouten op de partities. Als ik echter Drive speed van Norton Utilities gebruik, maar ook als ik Windows een schijfanalyse laat maken (apart opstarten vereist) krijf ik ca 400 verborgen bestanden; drive speeds geeft bovendien weer dezelfde fout waarschuwing. Vragen: - waarom heeft format niet alles verwijderd? - wat zijn die bestanden? (voorheen zat er een verborgen Dell-partitie op voor diagnose en reparatie, maar dacht die toch allang door het formateren verwijderd te hebben). - maar VOORAL, hoe krijg ik de zaak echt schoon? dank theodosius Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2006 je krijgt die verborgen partitie pas weg door het opnieuw te Partitioneren, niet door formatteren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2006 Het zou natuurlijk ook een recovery partitie kunnen zijn. En het is maar de vraag of je die zou willen verwijderen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2006 [quote:9ffbd8dc8b="gerben"]Het zou natuurlijk ook een recovery partitie kunnen zijn. En het is maar de vraag of je die zou willen verwijderen.[/quote:9ffbd8dc8b] Zoals ik het begrijp van het Dellforum is (was?) er alleen een verborgen partitie voor diognose en reparatie; maar die heb ik, denk ik, verwijdert; dus geen recovery. Maar, Partition Magic kan niet alles aan geloof ik, niet? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2006 nou, ik weet niet of je hem verwijderd hebt. Door gewoon formatteren verwijder je geen partities. Het kan dus best zijn dat die partitie er nog op staat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2006 PM zou hem wel schoon moeten kunnen vegen. Je kunt als alternatief ook eens delpart proberen (op bootflop zetten). http://www.russelltexas.com/delpart.htm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2006 hallo Gerben en Tinus89, hartelijk dank voor jullie siggesties. Ik zal ze ter harte nemen. vr groet theodosius Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen