anoniem Geplaatst: 8 januari 2006 Delen Geplaatst: 8 januari 2006 Geachtte heb gisteren een geheugen reep gekocht. namelijk een 256Mb DDR PC3200 Deze wil ik inbouwen in een pc met het volgende MoBo: MSI-645E MAC-C Dit MoBo heeft 3 geheugen banken waarvan er 2 bezet. Het MoBo ondersteund geheugen >> DDR PC2100. De verkoper melde dat het geheugen downwards compatible is en zei dat ik het geheugen in bank nr 1,, degene het dichts bij de processor moest inbouwen. Ik heb dit niet gedaan vanwege practische overwegingen. Het systeem starte op met een grootte vertraging. Na uitbouwen van geheugen starte alles normaal op Mijn vraag is nu: 1- werkt dit geheugen sowieso niet? 2- Ben ik te eigenwijs en moet het geheugen idd op de 1e bank geplaatst worden? Dank Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2006 Meestal is het wel het beste, het geheugen in het eerste slot te plaatsen. Je zou even kunnen testen met memtest en prime95. Als je geen fouten krijgt, kun je het wel zo laten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2006 Je hebt enkel die reep 256 Mb? Dan zo dicht mogelijk bij plaatsen. Anders is het misschien mogelijk dat het in een andere combinatie geplaatst moet worden, kijk daarvoor even in de handleiding van het moederbord. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen