anoniem Geplaatst: 8 januari 2006 Delen Geplaatst: 8 januari 2006 Bij een vriend zag ik hoe tegenwoordig je zelf prints op je dvd's kunt zetten. Dit ziet er mooi uit! Niet meer dat gesul met stickers op je dvd. Perfect voor de kinder dvd' Nu wil ik weten; welke printer geeft een goede qualiteit vs prijs verhouding? hoeveel cd prints kun je met een cartiridge maken? Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden? als je nog goede websites kent voor dvd covers, laat het dan ook svp weten. bedankt! Smash! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2006 Ik zou als ik jou was je titel aanpassen, want een CD/DVD cover is gewoon het hoesje wat je in het cd/dvd doosje schuift, en dat kan elke printer. zie ook dit topic: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=155164 Zowel Canon als Epson hebben printers die kunnen wat jij wil, HP heeft er een die het misschien kan, maar dat weet ik niet zeker. Die Canonprinters die dat kunnen staan ook al in dat topic op de tweede pagina. ik zal zometeen nog wel een volledigere lijst geven, zeg trouwens ook even wat je budget is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2006 Deze inkjetprinters hebben de mogelijkheid om CD/DVD's te printen (alleen die daar voor bedoeld zijn): HP Photosmart 7450----------------€70 Epson Stylus Photo R300-----------€125 Epson Stylus Photo R320-----------€155 Epson Stylus Photo R1800----------€510 Epson Stylus Photo 2100------------€605 Canon PIXMA IP4200----------------€100 Canon PIXMA IP5200(R)------------€150/190 Canon PIXMA IP8500----------------€300 Canon Bubblejet i9950--------------€520 Van die HP weet ik niet zeker of hij het kan, het zou dan namelijk de enige HP zijn, en het is niet de nieuwste serie. De prijzen die ik er bij heb gezet is de laagste prijs van tweakers pricewatch en kieskeurig.nl, afgerond naar veelvouden van €5. Zelf zou ik denk ik de Canon PIXMA IP5200R nemen, de R vanwege de netwerkopties die voor mij wel bruikbaar zijn. Tot nu toe heb ik daar alleen maar goede reacties op gelezen, kijk hiervoor ook eens op www.kieskeurig.nl Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2006 [quote:a563e6967a="kid jansen"]Deze inkjetprinters hebben de mogelijkheid om CD/DVD's te printen (alleen die daar voor bedoeld zijn): HP Photosmart 7450----------------€70 Epson Stylus Photo R300-----------€125 Epson Stylus Photo R320-----------€155 Epson Stylus Photo R1800----------€510 Epson Stylus Photo 2100------------€605 Canon PIXMA IP4200----------------€100 Canon PIXMA IP5200(R)------------€150/190 Canon PIXMA IP8500----------------€300 Canon Bubblejet i9950--------------€520 Van die HP weet ik niet zeker of hij het kan, het zou dan namelijk de enige HP zijn, en het is niet de nieuwste serie. De prijzen die ik er bij heb gezet is de laagste prijs van tweakers pricewatch en kieskeurig.nl, afgerond naar veelvouden van €5. Zelf zou ik denk ik de Canon PIXMA IP5200R nemen, de R vanwege de netwerkopties die voor mij wel bruikbaar zijn. Tot nu toe heb ik daar alleen maar goede reacties op gelezen, kijk hiervoor ook eens op www.kieskeurig.nl[/quote:a563e6967a] bedankt voor de reactie en tips. budget is correct, ik wil tussen de 120 & 200 euro uitgeven. netwerk printer is wel zo prettig. wat zou je nu per printje kwijt zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2006 Een aantal all-in-ones kunnen het ook: Canon PIXMA MP500----------€195 Canon PIXMA MP760----------€210 Canon PIXMA MP780----------€280 Canon PIXMA MP800----------€280 Epson Stylus Photo RX700----€340 Ik denk dat je hier toch een heel eind mee moet komen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2006 Wat je precies per printje kwijt bent valt moeilijk te zeggen, Canon is volgens mij vrij zuinig, en je kan per kleur vervangen, net als epson en in tegenstelling tot HP. Nadeel is dat je wel bij aankoop meteen al die inkttankjes moet aanschaffen, maar dat is niet heel veel duurder dan een zwarte en een kleuren cartridge voor een HP, en je doet er langer mee. Op de Canon site staat, dat een PIXMA IP5200R 420 pagina's kan printen met 5% dekking per kleur, per kleur verschillen deze waardes, waardoor je uiteindelijk van sommige kleuren zal overhouden. Ik heb zelf een HP Deskjet 5652, en daar kan ik ook heel zuinig mee printen, maar toch op een hele hoge kwaliteit. Sterker nog, op gewoon papier zien zuinige prints er mooier uit dat verzadigde. Je kan namelijk in de drivers niet alleen de printresolutie instellen, maar ook het inktverbruik. Ik weet niet hoe dat met Canon zit, maar ik vind het in ieder geval heel handig, want je kan mooiere prints maken op goedkoop papier, zonder dat het papier er nat en vlekkerig uitkomt en je spaart veel inkt. Ik ben nu nog maar aan m'n tweede kleurencartridge toe na ruim twee jaar, en ik heb er toch heel veel kleur mee uitgeprint. Ook foto's, en afbeeldingen op A4 zonder kantlijn. Overigens kan ik je wel aanraden om de originele inkt te gebruiken, los van het feit dat je garantie vervalt als e dat niet doet. Is de inkt vaak ook minder mooi en het levert soms problemen op, waardoor je printer niet meer werkt. Wat ik je ook wil aanraden is om papiersoort te kiezen aan de hand van wat je er mee wil doen. Op het ene papier ziet de print er veel mooier uit dan da ander. Verder maakt het ook nog uit voor de kleurvastheid, zowel voor vloeistoffen als voor straling (m.n. UV). Het papier is daarmee sterk levensduur bepalend, en met goed papier blijft de kwaliteit veel langer goed. Ook hierbij kan je het best het papier gebruiken van je printerfabrikant, daar is de printer vaak op afgestemd en die papiersoorten kan je vaak ook in de drivers selecteren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2006 Nog wat gelezen en gedacht en gerekend, ik denk dat je voor een A4 foto met een redelijke hoge kleurdichtheid ergens tussen de 25 en 35 eurocent kwijt bent aan inkt. Afhankelijk van de kleurdichtheid van de foto, je instellingen en je papier. Hou er wel rekening mee dat een beetje knap fotopapier ook nog eens iets van 80 eurocent is voor een A4'tje. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2006 [quote:935e82dcf5="kid jansen"]Nog wat gelezen en gedacht en gerekend, ik denk dat je voor een A4 foto met een redelijke hoge kleurdichtheid ergens tussen de 25 en 35 eurocent kwijt bent aan inkt. Afhankelijk van de kleurdichtheid van de foto, je instellingen en je papier. Hou er wel rekening mee dat een beetje knap fotopapier ook nog eens iets van 80 eurocent is voor een A4'tje.[/quote:935e82dcf5] Bedankt voor je indepth advies. top. Ik heb al een 4 in one (HP G85 Office Jet) dus ga voor de andere single printer optie. Maar toch nog even een ander vraagje, is deze dvd/cd print feature ook nu mogelijk bij een laser printer? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2006 Ik heb nog geen laserprinters gezien die ook CD/DVD's kunnen printen, maar ik denk dat die ook niet zo snel zullen komen. Omdat een laserprinter heel anders werkt dan een inkjet, er komt in ieder geval nogal wat warmte bij kijken en dat is niet echt goed voor je CD/DVD. In ieder geval veel succes met je aankoop, ik denk dat de canon pixma ip5200r voor jou de beste keus is. Maar die beslissing laat ik aan jou over, ik denk dat je zo wel genoeg info hebt gehad. Je zou eventueel nog wat reviews kunnen lezen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen