anoniem Geplaatst: 6 januari 2006 Delen Geplaatst: 6 januari 2006 Had hier nog een oude Compaq Deskpro PIII 667 staan met 2 x 64mb PC100 RAM. Heb het geheugen vervolgens geupgraded naar 2 x 256 MB PC100 van Dane-elec [ DP100-064321E ]. Bij de installatie van Windows XP Pro kreeg ik het welbekende "irql_not_less_or_equal" blauwe scherm. Na de HD omgewisseld te hebben voor een andere zonder resultaat (wederom foutmelding) heb ik het originele geheugen teruggeplaatst waarna de installatie vlekkeloos verliep. Waarom zou het door mij aangeschafte geheugen niet goed zijn? Het viel me wel p dat het originele geheugen "single-sided" is en het nieuwe "double-sided". Alvast bedankt voor jullie antwoord. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2006 Dat kan inderdaad wel problemen geven. Daarnaast heb je nog de chipgrootte. Nieuwere modules hebben vaak grotere chips, en die worden niet altijd herkend door oudere systemen. In beide gevallen zouden ze echter meestal wel moeten werken, maar minder MB's laten zien dan ze werkelijk hebben. Je kunt memtest er eens op loslaten. http://www.memtest86.com/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2006 wat ik me nu afvraag: waarom in ..naam de hd verwisselen als je nieuwe latjes niet willen opstarten.... :o waarom geheugen wel of niet werkt in een configuratie is soms af te leiden uit de manual van het mobo, en soms blijkt zoiets gewoon zo te zijn. altijd zelfde merk gebruiken, altijd zelfde specs gebruiken, geen dubbel- en enkelzijdig bij elkaar, lijken hoofdregels, maar ik heb hier 3 pc´s staan waar die regels niet opgaan..... (overigens staat compaq bekend om zijn xenofobische eigenschappen) misschien kan je in de bios iets bijregelen... misschien willen ze in de winkel die latjes omruilen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2006 [quote:a9cff09c6b="derkdejong"]wat ik me nu afvraag: waarom in ..naam de hd verwisselen als je nieuwe latjes niet willen opstarten.... :o [/quote:a9cff09c6b] Lees nog eens goed; kreeg hardware-conflict en zocht d.m.v. uitwisselen van hardware waar het conflict zich bevond. Dat bleek dus in het geheugen te zitten. Als ik van tevoren had geweten dat het geheugen niet goed was had ik natuurlijk ander geheugen gekocht... :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen