anoniem Geplaatst: 5 januari 2006 Delen Geplaatst: 5 januari 2006 Hey ik heb een probleem. Het beeldscherm van mijn (2e) computer doet het niet meer, nadat ik een nieuwe geluidskaart heb proberen te installeren. Het ligt niet aan het beeldschrem zelf want met een ander beeldscherm deed het ook niet. Het beeldscherm krijgt zegmaar geen berichtje dat hij aan moet gaan. Kan iemand mij helpen met dit probleem. Bij voorbaat dank. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2006 meest logisch: kast openmaken en grondig nagaan of alle aansluitingen nog op hun plek zijn. ik zou ook nog even de videokaart helemaal losnemen, even schoonmaken en weer terugzetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2006 of misschien DMA probleem; maar die kans is nie zo groot. Hoor je ook geen piepjes? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2006 Back to basic.. Als je de geluidskaart eruit haalt, werkt eea dan wel? WS verkeerde driver OF een IRQ conflict dus soundcart eruit en testen. Doet ie t dan wel, oude drivers voor sound verwijderenen nieuwe installen, DAN de soundcart erin en testen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2006 @derk : hoezo videokaart??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2006 als je geen beeld hebt, moet je, om het probleem op te lossen, de weg van het beeld volgen. dat begint in pc-land bij de (aansluiting van) de videokaart. dat er iets los gaat kan altijd gebeuren als je in de kast rommelt (om er bijv een soundcard in te zetten). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2006 :oops: Ging ervan uit dat TS dat al gedaan had. Anders komen we in de bekende riedel:alles eruit en alleen in basisconfig opstarten en kijken wat er dan gebeurd Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2006 Bedankt voor jullie hulp, ik zal vanmiddag kijken of ik het probleem kan oplossen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2006 En weet iemand misschien waar ik kan zien welke snelheid mijn ram geheugen heeft? Een vriend heeft nog wat over wat ik misschien wil kopen. Maar we weten beide niet waar ik de snelheid van mijn huidige 512 kan zien (ja in bios maar daar heb ik ff geen zin in). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2006 everest, voor al uw pc-analyses: http://www.telebyte.nl/~jent/Download/everesthome220.exe Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2006 [quote:45eb562959]everest, voor al uw pc-analyses: http://www.telebyte.nl/~jent/Download/everesthome220.exe [/quote:45eb562959] Dank je die zocht ik :D Ik heb die nieuwe geluidskaart weer omgewisseld met de oude, en de videokaart ff losgehaald en weer erin gezet. En nu schakelt het scherm weer in. Maar ik wil eigenlijk wel die nieuwe geluidskaart gebruiken, is er misschien iets mis met die geluidskaart of is het iets anders? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2006 Misschien in het bios een irq conflict oplossen ofzo Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen