anoniem Geplaatst: 4 januari 2006 Delen Geplaatst: 4 januari 2006 Hallo allemaal, Zondag vier ik m'n verjaardag en hoop ik heel wat geld binnen te halen en nu dacht ik dat ik daar dan wel een pc van zou kunnen komen. 8) Ik schat zo dat het bij elkaar 450 - 500 euro wordt. Niet erg ruim maar het moet lukken. Ik had zelf al een beetje gekeken bij cool-prices.nl en daar kwam het volgende uit: [img:ac0c8f45e3]http://img367.imageshack.us/img367/9049/coolprices1lp.png[/img:ac0c8f45e3] Over alles ben ik wel redelijk zeker dan behalve over het moederbord. Hier zit een onboardvideo op maar hoe goed is deze. Met welke videokaart is tie vergelijkbaar. Het is de bedoeling om als er weer wat geld is een videokaart in te zetten. Ik dacht hierbij aan een Ati radeon x800 of zo. Een tijdje gamen zonder echte videokaart moet dan maar of valt er echt niet te gamen op deze onboardvideo?? Zijn er verder nog op of aanmerkingen op dit systeem?? bvb, Jurjen Edit: Misschien niet onbelangrijk om te melden: Ik game nu op een P4 2,53ghz incl. 512 mb geheugen en een radeon 9000 en dat bevalt me nu ook nog wel. Alleen is deze van me vader dus vandaar dat ik nu zelf een ''game'' computer wil :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2006 [quote:5cec380bdb="jur!"]Zondag vier ik m'n verjaardag[/quote:5cec380bdb]Alvast gefeliciteerd. [quote:5cec380bdb="jur!"]Hier zit een onboardvideo op maar hoe goed is deze. Met welke videokaart is tie vergelijkbaar.[/quote:5cec380bdb]Is ongeveer vergelijkbaar met een X300SE. Niet veel soeps dus ... maar 800x600 @ low detail moet voor de meeste spellen wel lukken. :wink: [quote:5cec380bdb="jur!"]Het is de bedoeling om als er weer wat geld is een videokaart in te zetten. Ik dacht hierbij aan een Ati radeon x800 of zo. [/quote:5cec380bdb]Let bij het kopen van behuizing en voeding alvast op de voeding, dan hoef je die bij de videokaartupgrade niet te vervangen. Die 300W voedingen van AOpen zijn nl. redelijk brak. Kasten van Antec, Chieftec, Enlight en In-Win hebben doorgaans betere voedingen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2006 [quote:984ae483be]Alvast gefeliciteerd.[/quote:984ae483be] Dank u. :lol: [quote:984ae483be] Is ongeveer vergelijkbaar met een X300SE. Niet veel soeps dus ... maar 800x600 @ low detail moet voor de meeste spellen wel lukken. [/quote:984ae483be]Oke en waar is de x300se ongeveer mee te vergelijken (Was die niet vergelijkbaar met de 9600 of zo?? Dan is tie namelijk nog altijd beter dan mijn radeon 9000 :P) Zit er ook aan te denken om de Asrock K8NF4G te nemen die heeft de nVidia Geforce 6100 chipset maar hier zaten ook een paar nadelen aan zoals: asrock (was toch een B merk van asus?) Geen serialpoort voor m'n afstandsbediening (is dit niet op te lossen met een pci kaartje??) en als voordeel heeftie dat ie 25 euro goedkoper is :P [quote:984ae483be]Let bij het kopen van behuizing en voeding alvast op de voeding, dan hoef je die bij de videokaartupgrade niet te vervangen. Die 300W voedingen van AOpen zijn nl. redelijk brak. Kasten van Antec, Chieftec, Enlight en In-Win hebben doorgaans betere voedingen.[/quote:984ae483be] Zou die voeding echt niet goed zijn?? En welke kast met voeding zou ik dan moeten nemen hij cool-prices?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2006 [quote="jur!"]en waar is de x300se ongeveer mee te vergelijken [quote:a014b2791a="jur!"]Zit er ook aan te denken om de Asrock K8NF4G te nemen die heeft de nVidia Geforce 6100 chipset[/quote:a014b2791a]Die onboard video van nVidia is niet wezenlijk sneller dan die van ATi. [quote:a014b2791a="jur!"]Zou die voeding echt niet goed zijn??[/quote:a014b2791a]Nou om problemen te voorkomen zou ik tenminste een kast nemen met een 350W merkvoeding. [quote:a014b2791a="jur!"]En welke kast met voeding zou ik dan moeten nemen hij cool-prices??[/quote:a014b2791a]Geen idee wat je smaak is, kijk ff rond op de site zou ik zeggen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2006 Oke ik vind de Enlight kast wel mooi maar die is 15 euro duurder en nog is niet leverbaar ook :-? Ik kan dan toch ook gewoon de Aopen kast nemen zoals deze?? [url]http://www.cool-prices.nl/index.php/18,hid--2,sgid--167,artId--163[/url] Deze kast werd trouwens een paar maanden geleden ook aangegeven in de BBG van tweakers.net en daar zat een veel zwaarder systeem in met oa een amd 3500 :roll: Edit: De onboard video van Nvidia (6100) was toch beter dan die van ATI??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2006 Zolang je er maar een kast zonder voeding koopt als je kijkt naar dat soort merken. Voor voedingen kan je kijken naar merken als Antec, Coolermaster, Huntkey, OCZ, Tagan, Zalman, enz. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2006 [quote:06cfb3f49f="jur!"]Deze kast werd trouwens een paar maanden geleden ook aangegeven in de BBG van tweakers.net en daar zat een veel zwaarder systeem in met oa een amd 3500 :roll:[/quote:06cfb3f49f]Met wat voor een videokaart? Een 300W AOpen trok bij mij in ieder geval geen gesoftmodde 6800LE. [quote:06cfb3f49f="jur!"]Edit: De onboard video van Nvidia (6100) was toch beter dan die van ATI???[/quote:06cfb3f49f]Jawel maar dat scheelt heel weinig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2006 Oh ik heb het verkeerd gezien. Het was bij dit systeem [url]http://www.tweakers.net/reviews/595/2[/url] Dit heeft ook een athlon 3000 en moederbord met onboard video. Denk dat ik nu dus toch maar naar een kast met een betere voeding moet zoeken. Gaat me dan waarschijnlijk meer geld kosten :cry: Edit: Ik weet het niet cker maar volgens mij is X-gear een beetje zoals sweex enzo toch?? Of is het beter?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2006 Heb je zelf geen geld meer wat je er in wilt stoppen, dat is sowieso wel handig, aangezien verjaardagen lang niet altijd hetzelfde en bijna nooit het gewenste opbrengen. Voor €500 is best iets samen te stellen, maar verwacht er geen wereldwonderen van. Ik zou in ieder geval een knap mobo nemen en een goede voeding en dan voor het moment maar ff een heel erg simpele losse videokaart. Dan kan je later altijd nog een betere cpu, gpu en meer ram er in stoppen als je daar behoefte aan hebt. Maar dan valt er in ieder geval fatsoenlijk te upgraden, zonder dat je meteen weer de hele zooi moeten aanpakken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2006 [quote:b06481fdb3="jur!"]Gaat me dan waarschijnlijk meer geld kosten :cry:[/quote:b06481fdb3]Je kunt ook voorlopig 512MB nemen en een goede kast + voeding en later wanneer je weer geld hebt er 512MB bijprikken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2006 [quote:f3d2887fe8]Heb je zelf geen geld meer wat je er in wilt stoppen, dat is sowieso wel handig, aangezien verjaardagen lang niet altijd hetzelfde en bijna nooit het gewenste opbrengen. [/quote:f3d2887fe8] Ja ik heb nu zelf zo'n 250 euro en ik verwacht dat ik ongeveer 250 euro binnenhaal. [quote:f3d2887fe8]Ik zou in ieder geval een knap mobo nemen en een goede voeding en dan voor het moment maar ff een heel erg simpele losse videokaart. [/quote:f3d2887fe8] Is dat mobo wat ik nu heb dan geen goed mobo?? Onboard video is maar voor even. Na me verjaardag ga ik werken en heb ik snel het geld bij elkaar voor een betere videokaart + extra ram. Dat is eigenlijk de reden dat ik nu een redelijk goede processor heb genomen en een redelijk goed moederbord omdat je die 2 dingen niet weer gelijk gaat vervangen. [/quote] [quote:f3d2887fe8]Je kunt ook voorlopig 512MB nemen en een goede kast + voeding en later wanneer je weer geld hebt er 512MB bijprikken.[/quote:f3d2887fe8] Ja is ook zo, maar ik kan niet echt een leverbare goede voeding vinden voor rond de 30-40 euro :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2006 [quote:9396ded292="jur!"]Is dat mobo wat ik nu heb dan geen goed mobo??[/quote:9396ded292]ATi chipset is stabiel, maar je kunt er niet zo mee tweaken als met een nVidia nForce 4 chipset. Overklokken zit er dan dus niet echt in. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2006 [quote:6661e9296f="jur!"]maar ik kan niet echt een leverbare goede voeding vinden voor rond de 30-40 euro :-?[/quote:6661e9296f]Neem een goede kast met voeding, bijv. de Antec Sonata II. http://www.cool-prices.nl/index.php/18,hid--2,sgid--181,artId--1727 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2006 [quote:6d38e32546]ATi chipset is stabiel, maar je kunt er niet zo mee tweaken als met een nVidia nForce 4 chipset. Overklokken zit er dan dus niet echt in.[/quote:6d38e32546]Tweaken doe ik toch (nog) niet. [quote:6d38e32546]Neem een goede kast met voeding, bijv. de Antec Sonata II. http://www.cool-prices.nl/index.php/18,hid--2,sgid--181,artId--1727[/quote:6d38e32546]Als ik die neem en ik neem 1 reepje geheugen ipv 2 dan kom ik op 473 euro uit. Ik zag net nog trouwens wel [url]http://www.cool-prices.nl/index.php/18,artId--4039[/url] icm met [url]http://www.cool-prices.nl/index.php/18,artId--3197[/url] Lijkt me wel een stuk goedkoper dan die Antec kast maar is het ook even goed??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2006 [quote:ddeac5715d="jur!"]Lijkt me wel een stuk goedkoper dan die Antec kast maar is het ook even goed???[/quote:ddeac5715d]Nou niet even goed, maar die CaseTek kasten zijn wel degelijker dan AOpen kasten. En de CoolerMaster voeding is ook krachtig en stil. Lijkt me een goed alternatief! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2006 Oke dan wordt dit het waarschijnlijk. Nu zag ik net in een ander topic over een nieuwe pc de 6800 GS voor 180 euro bij Azerty. Als ik dan weer geld heb na deze aanschaf zou deze kaart dan goed bij m'n systeem passen of moet ik naar een andere kaart kijken??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2006 Zat net nog even op azerty.nl te kijken en kwam toen op dit: [img:5c5c71a606]http://img330.imageshack.us/img330/1139/azerty5ba.png[/img:5c5c71a606] Is dit systeem veel beter dan bij cool-prices?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2006 Die harddisk is bagger, die serie heeft een heel erg hoge uitval. Waarom geen SATA, je hebt al een Hitachi SATA II hardeschijf van 80GB voo €55 en Hitachi is ook een goed merk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2006 Dat moederbord heeft onboard video waar ik het de eerste tijd wel mee moet gaan redden, over 2 maanden hoop ik weer wat geld verdient te hebben en koop ik een goede videokaart. Waarom geen Sata?? Dat gedoe met sata drivers trekt me niet zo, heb ik net zo graag lekker simpel met ide. Ik zou is kijken of er nog andere ide schijfen zijn in die prijsklasse. Edit: voor 2 euro meer dan maar de Western Digital Caviar Special Edition 80 GB, 7200 rpm, 8 MB, ATA100 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2006 Ik zou toch voor SATA geen, zeker die Hitachi is een lekker snelle schijf, en dat met die drivers valt best mee, en waar heb je anders dat diskettestation voor? Overigens zijn DVD branders niet zo heel erg duur meer, voor iets meer dan €40 heb je al een mooie brander. Dan ga je iets over je budget, maar dat valt nog te overzien. Eigenlijk is het alsnog zonde naar mijn mening om tegenwoordig nog een 80GB hardeschijf de kopen, met hardeschijven van 250-300GB ligt de prijs per GB heel veel lager. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen