anoniem Geplaatst: 3 januari 2006 Delen Geplaatst: 3 januari 2006 Ik heb een compacte Hp-pc (een liggende kast die vaak onder het beeldscherm wordt geplaatst) waar ik een 2e harde schijf in wil plaatsen. Maar in die pc is geen plaats voor een extra harde schijf, dwz er is geen ruimte voor gereserveerd. Er is wel een ruimte voor een 2e cd-romstation. Daar kan ik dus in feite de harde schijf wel neerleggen. Dient een harde schijf altijd vaste te moeten zitten met schroeven of kan dat ook met tape??? Ik ben niet van plan de pc vaak te verschuiven dus leek het mij een optie... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2006 Er zijn metalen beugeltjes zodat je een 3,5" schijf gewoon kan vastschroeven in een 5,25" bay voor cd-roms. Los neerleggen zou ik niet doen in een gesloten kast aangezien je dan de schijf niet in de gaten kan houden en kan zien hoe hij ligt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2006 volgens mij heb ik een plaats gevonden waar ie past, dus met schroeven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2006 'k heb zelf vroeger een hd in de ruimte van een cd geschroefd: er zijn schroefgaten (voor de speler) voorzien en er in de hd' s is er toch ook schroefdraad? Ging bij mij zonder problemen. (mogelijk was ze slechts aan één kant vastgeschroefd, herinner het mij niet meer) Bedenk ondertussen: - HD wordt warm dus opletten met kleefband die gaat opwarmen - HD wordt warm, dus als je ze ergens kan schroeven zodat de lucht langs beide zijden kan circuleren is dit altijd aan te raden - al heb ik er ooit ook wel eens eentje gewoon los op de bodem van mijn kast liggen gehad. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2006 Koop een setje van deze beugels, kost een paar euro: http://www.directron.com/mis-kit-hd.html Daarmee kun je de schijf in een 5,25" bay plaatsen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen